Bouw exo-terra voor Bombina's

0 Leden en 7 gasten bekijken dit topic.

bouffonne

Je kunt het mos vastzetten met krammen of gaas die geplastificeerd zijn.
Als je materiaal gebruikt wat niet gaat roesten.
Sommige lijmen het er op met een lijmpistool

Thibaut Vds

Ze zitten er nu in, zo te zien zullen de varens niet lang meegaan want ze zijn al zo plat als een vijg doordat ze er constant op springen  ;D Moet ook nog iets simpels vinden als een mooi stukje hout of kurk zodat ze makkelijk om het platform geraken.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

joost.v.wijk

Wat voor varens heb je erin zitten? De meeste zijn lastig te houden, tenzij je weet om welke soort het gaat en welke eisen ze moeten hebben.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Thibaut Vds

Heb de naam geweten.. heb deze al eerder gehad in andere bakken, maar telkens gesloopt door de tijgers  ;D Klein blijvende varen die niet overdreven warm moet en erg lichtgroen van kleur.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

bouffonne

Ik wil deze soort in het terrarium doen Microsorum Crocodyllus.
Hier zijn verschillende soorten van, valt onder de z.g tongvarens.
Is heel stabiel van blad en groeit traag
verschillende tuinvarens doen het ook goed (wel de klein blijvende)
Ijzervaren doet het ook goed in een koude bak

joost.v.wijk

Citaat van: Thibaut Vds op mei 23, 2012, 03:18:26 PM
Heb de naam geweten.. heb deze al eerder gehad in andere bakken, maar telkens gesloopt door de tijgers  ;D Klein blijvende varen die niet overdreven warm moet en erg lichtgroen van kleur.

Kun je er foto's van maken?
Veel varensoorten zijn epifytisch, hetgeen betekend dat ze in bomen groeien. Als je dit soort varens op een stuk hout zet, doen ze het vaak wel goed. Natuurlijk heeft de dierkeuze ook te maken met het welzijn van de planten.
Ook moet je niet vergeten dat varenblad vaak afsterft na verplaatsing, en zolang de vochtigheid en luchtvochtigheid in orde zijn, herstelt het zich meestal goed.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne

Ik heb deze varen bij mijn tijgers in de bak ;D

Thibaut Vds

#82
De varens



De bak + padjes





A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

bouffonne


joost.v.wijk

Van Adiantum zijn zo verschrikkelijk veel (kweek)vormen. Maar vele doen het goed op een stuk hout. Geen tropisch wortelhout, da's te hard. Gewoon driftwood of kienhout gebruiken, werkt prima. Heb ik ook in m'n kikkerbak zitten, en dat begint zelfs te overwoekeren.



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Thibaut Vds

Ze kunne dus wel tegen een stootje als ze bij jou in een kikkerbak zo goed groeien, natuurlijk is een Bombina veel vermoestender dan een gifkikker  :D
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

joost.v.wijk

Citaat van: Thibaut Vds op mei 23, 2012, 07:26:56 PM
Ze kunne dus wel tegen een stootje als ze bij jou in een kikkerbak zo goed groeien, natuurlijk is een Bombina veel vermoestender dan een gifkikker  :D

Zo'n gifkikkertje weegt bijna niks, vergeleken met een vuurbuikpad.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Thibaut Vds

A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Ziet er in ieder geval goed uit!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Thibaut Vds

Nu zie ik vandaag dat een heel stuk van de wand aan het schimmelen is, ik zie geen andere oplossing dan de hele boel eruit te flikkeren... Ook moet er sinds de padden er in zitten een lek bij het plexiglas gekomen zijn want water op het land gedeelte staat evenhoog als watergedeelte...  >:(
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl