Axolotl op zijn zei en draaid rond, help!!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petro pees

#60
Coen of Rob,
Met de duidelijke woorden van Rudi als laatste,wordt het geen tijd om dit topic af te sluiten?
Er valt hier niets meer te leren. :-X
Petro
Tylototriton Shanjing

DannyS

De datum had ik niet gezien. Het is inderdaad een flinke tijd geleden.
Toch zou ik graag wat meer info willen, zodat ik wat meer overzicht kan krijgen.

Het kan zijn dat ik iets gemist heb ik het topic, maar ik heb niets gezien van nitriet/ammoniumwaarden etc.
Als de axo zo raar doet omdat er iets mis is in de bak oid, dan kan de koelkast een uitkomst bieden.
Ik heb begrepen dat axies zowat alles kunnen regenereren, dus als er iets kapot is van binnen wat niet meteen dodelijk is lijkt het mij dat het te genezen is in de meeste omstandigheden.

Ondanks dat het misschien nutteloos is, wil ik toch de koelkast behandeling voorstellen. Het kan geen kwaad namelijk. (in mijn vorige post nog vergeten te zetten dat je uiteraard wel een deksel op het bakje moet doen, anders kan ie er uit springen.)
De koelere temperatuur is stressverlichtend en versnelt naar mijn weten het herstel. Als er een steentje in het verteringskanaal vast zit, is er eigenlijk maar 1 ding wat je kan doen en dat is wachten tot het er uit komt, áls het er uit kan komen.

Wat ik ook niet gelezen heb is of de axie nog goed eet. Dieren die zich echt belabberd voelen eten niet.
Ik las wel dat de axie dikker leek te worden, is dit nogsteeds zo?

Mócht er inderdaad niets meer aan te doen zijn, dan zal ik de dierenarts consulteren om te vragen of hij je kan helpen.

®ob

Ik sluit me aan bij Petro en Rudi,

Het dier is al maanden ziek, niks aan te doen... Help het uit zijn lijden...

Een axolotl kan wel regenereren (bijgroeien) maar kan niet alle ziektes en aandoeningen overwinnen. Als hij dat kon, dan zou er toch geen axo sterven? Laten we stoppen met kijken naar levensreddende oplossingen, want na dik 3 maanden ziek te zijn geweest kun je zeker zijn dat dit dier niet meer beter wordt...

Ik ben het ook met het voorstel eens om het topic te laten rusten...

Coen Deurloo

Ik blijf van mening dat euthanasie momenteel geen verantwoorde keuze is, tenzij er een professional naar gekeken heeft. Katja heeft niet aangegeven dat ze dit heeft laten doen. Het ziektebeeld dat geschetst word is te vaag om duidelijk te zeggen dat er geen behandeling mogelijk is.

®ob

Mensen, zullen we het laten rusten?
als Katja nog een aanvulling geeft kan er opnieuw gereageerd worden, maar nu is het even klaar...

thanks!

Shnoeffy

Nou Mensen,
Het is al opgelost, iemand anders heeft het voor me gedaan, de axie is niet meer.
Hij heeft me beloofd dat het meteen afgelopen zou zijn zonder pijn en lijden, ik vertrouw hierop.
Het duurde inderdaad al maanden, het werd langzaam steeds erger, ze at nog wel.
Ik heb een visdokter naar het beest ooit laten kijken, die heeft ontlasting en de buitenkant bekeken, niets te vinden.
Van mij mag dit topic ook wel gesloten worden, een oplossing hoeft niet meer gevonden te worden.
Groetjes katja.

Coen Deurloo