Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

larven

angie

mijn moeder wilt het bakje steeds verschonen ::) en dan zeg ik: niet met een netje! want ik weet niet of dat kan...

joost.v.wijk

Je moet met veschonen ook voorzichtig wezen. Gewoon even het vuil afhevelen met een luchtslangetje, en weer wat water bijvullen.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Roy van Grunsven

Netje is niet goed voor ze. Veiliger is om ze met een bakje ofzo te scheppen zodat ze gwoon in het water blijven.
Maar inderdaad is dat zelden nodig, even hevelen en bijvullen is voldoende.

angie

jessss ik heb nog 7 eitjes/larvjes gevonden! jihaa

angie

helep! al een paar larven zijn dood... maar er zijn er nog een paar, maar twee daarvan (de oudste) die drijven op hun rug... terwijl ze nog leven... wat nu?

joost.v.wijk

Water te warm misschien? Zuurstof tekort?

H. orientalis
L. laoensis

angie

eentje heeft het overleeft! het is nu de aller grootste!
http://nyanit.com/salamanders.nl

joost.v.wijk

Je link is niet goed.

H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Haha. Die Nyan kat toch. (zoek dat maar eens op youtube op)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Citaat van: Niels D op augustus 15, 2012, 09:12:45 AM
Haha. Die Nyan kat toch. (zoek dat maar eens op youtube op)

Ken het niet, maar vond het op youtube nogal saai... :(

H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Dat is blijkbaar het hele punt. Waarschijnlijk iets Japans. Het is dat ze van die mooie salamanders hebben.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Citaat van: Niels D op augustus 15, 2012, 05:26:18 PM
Dat is blijkbaar het hele punt. Waarschijnlijk iets Japans. Het is dat ze van die mooie salamanders hebben.

Japan heeft nog wel meer mooie dingen  :)

H. orientalis
L. laoensis

angie

sorry, had gewoon zin in om dat te posten!

angie

Hallo mijn vuurbuiksalamanders hebben eitjes gelegd en ze zijn nu ongeveer 1 maand oud. Nu heb ik ze gisteren in een grotere glazen aquariumbak gedaan met een laagje water maar het lijkt net dat ze moeite hebben met lopen (te glad) ze proberen vooruit te komen maar dat lukt niet, alleen met de staart als ze gaan zwemmen komen ze vooruit. Kan ik beter een andere bak hiervoor gebruiken (plastic)? Ik geef ze watervlooien en artemia (de kleinste) is dit goed of raden jullie mij ander voedsel aan? Ze lijken nml ook wat magerder alsof ze ineens minder eten.

angie

dit heeft mijn moeder getiept hoor  ;D