Vuurgarnalen bij axolotl's?

jasmine

Ik heb vroeger ook nog vuurgarnalen en bijgarnaaltjes bij m'n axo's gehad. Ik had er geloof ik 27 vuurtjes in en 10 bijtjes, toen ik m'n hele aquarium heb leeggehaald vond ik 3 vuurtjes (+ 2 kleintjes van 3mm) en 7 bijtjes terug...

Ik vind garnalen erg leuke beestjes om te houden, dus vond het achteraf gezien best wel zielig voor ze. Omdat ze wéten dat ze ten prooi kunnen vallen aan de axolotls, laten ze zich niet vaak zien en dan heb je er ook minder aan. Maar als je 't wilt proberen als snack voor je axolotls, dan zou ik't gewoon doen  :)

(ohja, vuurgarnalen planten zich ook vrij snel voort, dus als ze zich goed voelen zou je er snel een nieuwe generatie bij moeten hebben!)

Suus

Ik heb de meeste vuurtjes niet meer terug gezien. Zoals gezegd, ik had ze als opruimers van de bak en als snack voor de axo's, dus ik vind t ook niet zo erg. De grotere zie ik soms nog wel op de planten terug, of ze lopen een rondje over de bodem. De kleinere zullen wel al opgegeten zijn of goed verstopt. Die zijn natuurlijk ook nog half doorzichtig en sowieso minder goed zichtbaar.

Die clarkii's zou ik sowieso niet in mn bak doen. Ik heb eens Florida kreeften gekregen van een vriend, 'omdat jullie nu een leuk aquarium hebben'... Omdat hij met die beesten ineens voor de deur stond en ze toch het water in moesten er maar in gezet, maar al snel waren de meeste planten verwoest en de langzamere vissen foetsie. Kreeften hebben hun eigen bak nodig vind ik. Ze zijn daarom ook snel terug gegaan naar die persoon.