Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Kieke boe

tantelies

Hallo
Ben nieuw hierIk ben 29 jaar in woon in Belgie.Graag zou ik een salamander houden .Graag zou ik hem buiten houden als het kan .We wonen in de stad en hebben op ons terasje een bloemban van 50 op 50 cm en 26 cm diep. Welke salamanders passen daar in? we hebben ook nog een bak in de kelder van 54 op 54 cm en 70 hoog.  De ene zegt dat hij in de kelder mag staan de ander zecht dat er een lamp boven moet en nog een ander zecht dat ik geen salamander kan houden in die bloembak.Voor sommig heb je papieren nodig vor anderen niet de ene is simpel van het houden de ander niet. Ik weet het op den duur niet meer ik ben ook nog maar en beginneling het is mijn eerste salamander. Dus alle info is welkom 

joost.v.wijk

Welokm op het forum. :)

Lees eerst even de caresheets op de homepage even door.  Daar staat al veel info, en antwoorden op je vragen.
Let ook even op de spellingsfouten, en gebruik her en der punten en/of komma's waar nodig is. Dit leest voor anderen een stuk makkelijker.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

DannyS

Citaat van: joost.v.wijk op juli 20, 2012, 02:09:14 PM
Welokm op het forum. :)
Citeer
Let ook even op de spellingsfouten....

Jij ook, Joost :p

Ontopic:
Welkom!

joost.v.wijk

;D ;D ;D ;D ;D

Die deed ik natuurlijk expres, maar dat zullen jullie vast niet geloven.

H. orientalis
L. laoensis

tantelies

Ik zou een japanse vuurbuiksalamander nemen Moet wel nog en kijk hoe dat zit in Belgie met papieren en zo. ik zou hem in de kelder houden. Heft die een lamp nodig?

petro pees

NEE!!!   ;)
Petro 
Citaat van: joost.v.wijk op juli 21, 2012, 04:40:36 PM
;D ;D ;D ;D ;D

Die deed ik natuurlijk expres, maar dat zullen jullie vast niet geloven.
Tylototriton Shanjing

Niels D

Citaat van: tantelies op juli 21, 2012, 04:58:19 PM
Ik zou een japanse vuurbuiksalamander nemen Moet wel nog en kijk hoe dat zit in Belgie met papieren en zo. ik zou hem in de kelder houden. Heft die een lamp nodig?

Dat is een mooi beest voor in de kelder waar je geen papieren voor nodig hebt. Je zou er een lampje met een tijdklokschakelaar boven kunnen hangen. Dan kun je er levende planten in doen en krijgen ze een dag en nachtritme. De lamp is dan uiteraard enkel bedoelt als lichtbron.

In een bak van 50x50 zou ik er wel 3 in durven doen, mits er lekker wat schuilplaatsen inzitten. Lees wat caresheets voor meer info. Welkom op dit forum uiteraard!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

tantelies

oke wat is cites is dat het engels voor papieteren?

joost.v.wijk

Citaat van: tantelies op juli 22, 2012, 04:48:03 PM
oke wat is cites is dat het engels voor papieteren?
Ligt eraan wat je met papieteren bedoelt... ???

Voor C. pyrrhogaster zijn geen overdrachtsverklaringen nodig.

H. orientalis
L. laoensis