Hoe Axolotl eieren per post te verssturen?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

keliam

Hallo,

Hoe verstuur je Axolotl eieren per post zodat ze goed (levend) blijven.
heeft iemand hier ervaring mee?


Groeten,

Keliam

Harry

Errst plant met eieren in natte watten dan het geheel in een plastic zak en dan in een dicht bakje . goed dichttapen, dat weer in een plastic zakje en dan in bubbeltjes envelop versturen

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

jemull

Geld dit voor alle salamandersoorten, die hun eieren onder water af zetten of ?

Coen Deurloo

Citaat van: Jeffrey Muller op januari 15, 2007, 05:57:16 PM
Geld dit voor alle salamandersoorten, die hun eieren onder water af zetten of ?

Dit geldt voor alle salamandersoorten die regelmatig in gevangenschap worden gehouden Jeffrey. Er zijn geen salamandersoorten die eitjes leggen die uit mogen drogen.

jemull

""Dit geldt voor alle salamandersoorten die regelmatig in gevangenschap worden gehouden Jeffrey. Er zijn geen salamandersoorten die eitjes leggen die uit mogen drogen.""


Eitjes die uitdrogen? dat lijkt mij idd ook niet echt verstandig.
Anders legden de salamanders hun eieren niet in vochtige plaatsen of in het water.

Maar kun je de manier die harry beschreef ook toepassen bijvoorbeeld voor cynops orientalis- , triturus dobrogicus-  eitjes ?

Harry

ja, maar ook bij eieren moeten papieren. De wetgeving omtrent het verzenden per koerierdienst van eieren en dieren wordt momenteel uitgezocht.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

jemull

Beste Hary,

Zou u mij mischien ook kunnen vertellen waar ik deze papieren kan weg halen?
Want ik heb eerlijk gezegd nog nooit papieren gekregen bij mijn salamanders.
De Ambystoma mexicanum en de Cynops orientalis komen bij een dierenwinkel weg, en de Triturus dobrogicus die ik heb komen bij het salamanderforum weg.
Dus ik snap niet dat ik daar dan nooit papieren bij heb gekregen ?

Groetjes Jeffrey



Roy van Grunsven

Bij T. dobrogicus heb je wel degelijk papieren nodig. Deze had je moeten krijgen van de persoon waar je ze gekocht hebt.

Voor Cynops orientalis hoeft dit niet en volgens mij voor Axolotl ook niet maar ik zou wel de kassabon bewaren.

Harry

Beste jeffrey triturus dobrogicus mocht je eerst zonder papieren houden, mmaar sinds f\de toetreding tot de europese gemeenschap valt deze soort ook onder artikel 13, wat inhoudt dat je een administratie moet bijhouden en de herkomst moet kunnen aantonen. Vraag daarom alsnog papieren van degene van wie je ze hebt. Stuur hem een mail en laat hem de overdrachtsbewijzen in 2-voud invullen van deze website en ondertekenen. Eentje is voor de verkoper en de andere voor de koper.

Waarschijnlijk heb je de dieren aangeschaft toen er nog geen papieren nodig waren.

groet

Harry
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

jemull

Bedankt harry voor de informatie, ik zal deze persoon erover informeren.

Coen Deurloo


A34

Citaat van: Harry Dresens op januari 16, 2007, 06:49:33 AM
ja, maar ook bij eieren moeten papieren. De wetgeving omtrent het verzenden per koerierdienst van eieren en dieren wordt momenteel uitgezocht.

Is het verzenden van salamanders per post legaal nog toegestaan?

Kenny

Nee

Enkel met dierverzending koerierdiensten
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

A34

Oke, ik geloof dat hij dit ook zou doen. Hij had het er over dat ik ze zondag avond binnen kreeg. Maar dit is vervallen vanwege een andere betalingsmethode.

En dan nog een klein vraagje.  Is dit voldoende als overdrachtsbewijs?

OVERDRACHTSBEWIJS

Ondergetekende verklaart bij deze de onderstaande dieren in eigendom te hebben overgedragen.

Naam: ....................

Adres: ....................

Postcode: .... ..

Woonplaats: ....................

Afgestane dieren: ........................................

Deze dieren zijn door mij uit nakweek verkregen

dd. .. ......... ....

Naar waarheid opgemaakt te ............, dd. .. ......... .....

            Handtekening:




robkeulers

je moet ook jouw gegevens net zo uitgebreid vermelden als de gegevens van de verkoper.

Ook moet je de soort en hoeveelheid dieren zo duidelijk mogelijk specificeren.