Nakweek koperen axolotls!!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

De dieren die ik van Harry en Pam heb overgenomen hebben voor nakweek gezorgd.
YESS!!! Het eerste larfje is geboren!
Ik heb een mooi legsel gekregen van 1 van de koperen dames.

Bijzonder om te zien hoe het eitje afwijkt in kleur van de normale axo eitjes.
De bovenkant is bruinig en de onderkant cremekleurig.
De jongen die nu allemaal op het punt van uitkomen staan zijn zelf ook allemaal cremekleurig!
Tijd voor champagne!

Foto's volgen!


Coen Deurloo

Geweldig Hugo, gefeliciteerd! Kan ik er eentje reserveren?  ::)

kevin

Gefeliciteerd Hugo ;) Gaat lekker bij je :P

keliam

Hallo Hugo,

Gaaf zeg. Het blijven hele mooie beesten.

Groeten,

Saskia

Hugo

Dank jullie :)
Coen, die reservering staat! ;)


Harry

Geweldig Hugo de eerste koperen nakweek in Nederland. Ik raad zeker mensen aan wat nakweek straks van Hugo over te nemen, want makkelijk kom je niet aan deze dieren en je kunt de nakweek ook weer gemakkelijk kwijt. Het is ook belangrijk een paar mannetjes op te kweken tot volwassen, omdat er maar 1 mannetje in nederland is.Zou leuk zijn als deze variant in de club door meer mensen gehouden zou worden. Bewaar er mij ook maar een paar hugo! voor in de grote staande vijvers. Hopenlijk komen er nog meer legsels. Als je teveel eieren krijgt, verdeeel de eieren dan via het forum!!

Ik ben nu bezig aan mijn laatste buitenterrarium, en als dat af is heb ik een onderhoudsvrije salamanderhobby. Ofwel ik hoef niets meer te doen dan alleen 1x in de maand wormenkorrels te strooien.
Komend jaar ga ik testen hoe mijn nieuwe systeem werkt. Ik heb alleen nog de kamsalamandersoorten en P nebulosus opt land (kleine kweekgroepen en heel veel nakweek.) Ik haal van elke soort in het voorjaar 2,3 eruit en zet deze in de staande vijvers. Na 1 maand haal ik de dieren er weer uit en zet ze terug int buitenterrarium. En dan maar kijken wat eind van het seizoen in de vijvers zit en dat weer in het buitenterraium doen. Alleen de corsica's ga ik met beleid opkweken, maar dat is maar 37 dagen tot de metamorfose.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Hugo

Hier de eerste foto van sommige van de eitjes!
Als je goed kijkt kun je zien dat de dieren in de eitjes echt creme-kleurig zijn!

Salasander


hans

Hee leuk Hugo dat je ermee hebt gekweekt.Die van mij komen er ook aan.
Mannetje is lekker groot aan het worden en de dames mooi rond.
Uitwisselen zal niet veel uitmaken tussen onze nakweek denk ik haha.Vr. gr. Hans