Naturaria Fair 23 september

Dominick

Voor de tiende opeenvolgende keer zullen de Belgische verenigingen: TERRA vzw en Aquatom vzw, de grootste Reptielen, Amfibieën, Insecten, Planten en Aquarium beurs in België organiseren. In 2012 is de lokatie opnieuw het prestigieuze Antwerp Expo (bouwcentrum). Met een ruimte van 6000 vierkante meter en voldoende parkeergelegenheid beantwoordt de organisatie aan de vraag van zowel standhouders als bezoekers.

10u00 - 16u00 Entrance € 8
http://www.naturaria-fair.be/

--------------

Is er hier eigenlijk wat animo voor? Zijn er mensen die hier naartoe gaan of ervaring hebben met vorige edities?

Thibaut Vds

Ik ga er heen, vorig jaar was ik er ook.
Iets kleiner dan Houten, aanbod van salamanders weet ik niet echt goed meer. Toen was ik er ook niet echt naar op zoek, maar nu is zoek ik vooral salamanders  ;D

Ik vind wel de moeite als je niet te ver woont. Ik moet uurtje rijden.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Maxim M.

Ik ga ook met men vriendin.
Voornamelijk opzoek naar wat plantjes en kleinigheden,
maarja ik ken mezelf dus niets is uitgesloten  ::)

Dominick

Ik ga er mijn axolotls halen, dus ik zal er ook ergens rondlopen! Lijkt me ook een uitstekende gelegenheid om eens wat meer te weten te komen. (En misschien kan ik nog wat leuks scoren voor mijn aquarium!)
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik van zo'n beurs moet verwachten... Zou ik er ook wormen kunnen krijgen?

Maxim M.

De meeste voedseldieren vind je er wel.
Moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit op wormen gelet heb daar.

Kom gerust eens dag zeggen,
ik heb zeer lange dreadlocks, mijn vriendin ook, dus we zijn nogal makkelijk te herkennen.

Dominick

En we zijn alweer thuis! Ik ben zo vroeg mogelijk vertrokken (omdat ik echt geen geduld meer had), en heb alles er goed bekeken!

Dit was mijn allereerste reptielenbeurs, ofja, beurs met reptielen, amfibieën, vissen en insecten en ik vond het echt geweldig! Ik heb de ogen uit mijn kop gekeken!
Er waren inderdaad een boel voederdieren, maar regenwormen heb ik toch nergens gevonden. Ik vond het echt de moeite om eens te gaan, en in de toekomst ben ik zeker van plan om vaker naar dergelijke beurzen te gaan. Wat een mooie dieren (en planten!) je daar overal ziet, onvoorstelbaar.

Ik heb je niet gezien Nymphaea, er is me niemand met dreads opgevallen. Maar ik was er ook al om 10u en ik we waren rond 12u ook al weer weg, dus misschien was je er nog niet?

Thibaut Vds

Ik ben ook geweest en tevreden naar huis, hoewel een deel van mij verdriet heeft dat er geen Ambystoma's waren.

Ik heb wel iemand met dreads gezien, maar ik denk niet dat jij het was Max want ik herkende je vriendin ook niet. Tenzij jullie bijden een extreme make-over hebben gedaan  ;D

Mijn aanwinsten:
100+ dubia's voor een goede kweek
1 Cyriocosmus perezmilesi (spin)
koppel Popa spurca (bidsprinkhanen)
en voederdieren

Qua salamanders heb ik enkel axolotls, Pachytriton labiatus en nog een soort die ik niet kende (zo'n soort sirene ofzo)

Maxim M.

Ik heb u ook niet gezien.
Waarschijnlijk elkaar mislopen.

Ik heb wat inrichting gekocht,
10 platymeris sp. Mombo
en wat vuurgarnalen.

Dominick

Mijn aankopen:
-2 Ambystoma mexicanum, een leucistic (met enkele sproetjes, dus hopelijk een clownskop) en een albino!
-2 opgezette vlinders (Acherontia atropos en Sphingidae sp.)
-Een drijfplantje, ik denk dat het kroos is, maar de communicatie tussen mij en de verkoopster ging wat stroef...  :P

Ik had er nog wel zoveel willen kopen, ik was zelfs al aan het overwegen om een bakje krekels mee te nemen want ik vond het zo'n mooi geluid dat ze bij die standjes produceerde!

Thibaut Vds

Dat ken ik dat het wat stroef gaat tussen verkoper en persoon, heb ik ook vaak.