vlekjes op de kieuwen

Dominick

Mijn axolotl lijkt echt een pechvogel te zijn... Er is nog geen week voorbije of hij heeft al weer iets nieuws. Gelukkig is hij al wel doorheen het ergste en lijkt zijn staartje het erg goed te maken.

Het viel me vandaag op dat mijn axolotls een soort vlekjes op zijn kieuwen had. Eigenlijk slechts op twee kieuwen.

(zie bijlage)

Is dit een schimmel? Iets anders? Of is het gewoon iets onschuldigs?

Ik voel me een beetje slecht omdat ik het gevoel heb dat ik best vaak nieuwe topics aanmaak, en een beetje rondspam. Maar het is voor het welzijn van men diertjes...

Kenny

Lijkt me gewoon pigment?  :)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Dominick

Dat dacht ik eerst ook, maar net trok het gewoon echt mijn aandacht. Het lijkt zo... korstig.

joost.v.wijk

Citaat van: Kenny op oktober 04, 2012, 08:40:35 PM
Lijkt me gewoon pigment?  :)

Inderdaad :). Google maar eens op ''axolotl leucistic'' afbeeldingen, dan zul je de overeenkomsten wel zien.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Dominick

Het oogt zo 'vuil'.  :P Ik ga het in de gaten houden, maar het zal dan inderdaad wel niks zijn.
Elke keer als ik in mijn aquarium kijk, schrik ik wel weer van iets!
(Ik heb bv. ook net een boel cyclopsen ontdekt in het aquarium, en waar die vandaan komen... geen idee. Er zitten geen nieuwe planten in, ik voer geen watervlooien enzovoort.)

Jeroen.S

Mooie lange kieuwhaartjes. Ziet er gezond uit!