Koperen axolotls

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Salasander

Na jaren wachten heb ik er eindelijk.
2 (zuivere) koperen, denk 1 of 2 mannetjes, hoop wel op vrouwtjes.
Zal nog eens proberen om betere foto´s te maken, hier kan je alleszins al goed de typische kleur zien.


Daniel Sylla


bouffonne

Ook van Duitsland ;D ;D ;D

Salasander

Nee zijn Belgische dieren.

Niels D

Mooie dieren Sander. Wij hebben ze hier sinds Gersfeld en ik vind het de mooiste variant die ik in het echt heb mogen aanschouwen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

ANDRÉ-ARTHUR

Citaat van: Niels D op oktober 20, 2012, 07:48:41 PM
Mooie dieren Sander. Wij hebben ze hier sinds Gersfeld en ik vind het de mooiste variant die ik in het echt heb mogen aanschouwen.

Showoff  ;) .Maar ik moet wel zeggen het zijn wel mooie beestjes ouwe!
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Jeroen.S

Leuke dieren Sander en Niels, Kimmy heeft al wat fotos gepost op axolotlgroepnederland.nl ;) . Verlopig is het verstandig de dieren apart te houden al dan niet voor altijd. Pure kopers komen slechts alleen maar uit koper x koper. Verder loopt het onderzoek nog..

joep

ik had begrepen dat golden,koper,en andersonii meer aandacht nodig hadden qua verzorging????

Jeroen.S

Golden is gelijk aan de overige axolotls. Kopers hebben waarscheinlijk een voorkeur aan brak water. Andersoni's zijn agressiever dan mexicanum. Ook komt deze soort sneller in de metamorphose dan de axolotl bij afwijkende omstandigheden.

stijnzeger

Misschien is dit een beetje een domme vraag tussendoor maar wat is het verschil tussen een andersonii en een axolotl?
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Jeroen.S

Andere herkomst, andere ontwikkeling. Dus een andere soort. ;)

Niels D

De kopers zitten hier sowieso apart, want het aquarium met de overige dieren is vol.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

ANDRÉ-ARTHUR

Ik heb me in Gersfeld in mijn oor laten fluisteren dat als je Koper X Goud kruist je ook Koper uit de kweek krijgt.
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Jeroen.S

#13
Niet in eerste instantie, Maar de nakweek daar weer van zou wel eens ''kopers'' kunnen opleveren. Maar waarom zou je dat doen. De puurheid is er dan direct weer van af. En of ze dan nog de kenmerkende trekjes hebben is dan ook nog maar de vraag.  P. Steinberger heeft F1 koperxgoud dieren en gebeurd dit NOG wel op gecontroleerde basis.

joost.v.wijk

Wat is er tegenwoordig nog 'puur' aan axo's dan? Het zijn toch al toverballen, en er kan vanalles uitkomen bij nakweek.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis