Wetgeving axolotl's Nederland en Europa.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jari B

Vorige week zij mijn leraar voor het vak Wetgeving dat je voor de axolotl papieren nodig hebt. Dit is volgens mij niet correct. Is er iemand die mij in het kort een citaat of bestand van de wetgeving zou kunnen geven rond de axolotl. Zodat ik mijn docent hier graag nog even op wil wijzen tijdens de les morgen. Het liefst zou ik graag wat meer willen weten over de wetgeving hier in Nederland en binnen Europa (als hier iets over te vinden is).


Jeroen.S

Voor de wilde pure dieren heb je inderdaad papieren voor nodig. Of je deze dieren daadwerkelijk in Europa of waar dan ook tegenkomt is enorm klein. Er schijnen wat zogenaamde pure dieren in de hobby te bevinden maar dit is helaas niet met zekerheid vast te stellen. De ouderdieren zouden zijn geimporteerd rond de jaren 70. Ook ongeveer rond de tijd dat lake chalco werd leeg gepompt. Het zou dus goed kunnen maar om met 100% zeker te zeggen dat deze dieren ook puur zijn gebleven in al die jaren tot nu kan men niet.

De hobby axolotl is in feite een grote mengelmoes, bastaard dieren. Je zou ze in feite eigenlijk al bijna kunnen ontdoen van de wetenschappelijke naam Ambystoma mexicanum.