Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Eieren 2013

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Niels D

Dat is pech hebben zeg...  ::)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Citaat van: Niels D op april 03, 2013, 05:11:31 PM
Dat is pech hebben zeg...  ::)

Ja, zwaar k#*!# he?  ;D ;D ;D

Nee, vind het niet erg hoor, alleen ik ga verhuizen met een week of 3, en ik zit er niet echt om te springen om bakken met partijen larven te verhuizen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Citaat van: joost.v.wijk op april 03, 2013, 05:27:51 PM


Nee, vind het niet erg hoor, alleen ik ga verhuizen met een week of 3, en ik zit er niet echt om te springen om bakken met partijen larven te verhuizen.

Kan je de eieren desnoods niet koelen zodat het kippen uitblijft tot na de verhuizing?

joost.v.wijk

Citaat van: Steven DC op april 04, 2013, 06:35:39 PM
Citaat van: joost.v.wijk op april 03, 2013, 05:27:51 PM


Nee, vind het niet erg hoor, alleen ik ga verhuizen met een week of 3, en ik zit er niet echt om te springen om bakken met partijen larven te verhuizen.

Kan je de eieren desnoods niet koelen zodat het kippen uitblijft tot na de verhuizing?

Ik ga op z'n vroegst over 2-3 weken verhuizen, zolang kan ik die eieren niet koel houden. Tegen die tijd zullen ze toch wel uitkomen. Ik probeer nu maar de volwas dieren koel te houden, zodat ze wachten met eieren leggen ;D.
Overigens is het niet verstandig om eieren van Cynops e. ensicauda/popei koel te houden, want dan gaat het ook mis.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Stuur ze ander maar naar mij. Ik ga voorlopig nog niet verhuizen en ik heb eindelijk een mooie watervlooienstek bij mij in de buurt ontdekt.  ;)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

Citaat van: joost.v.wijk op april 04, 2013, 06:40:50 PM
Citaat van: Steven DC op april 04, 2013, 06:35:39 PM
Citaat van: joost.v.wijk op april 03, 2013, 05:27:51 PM


Nee, vind het niet erg hoor, alleen ik ga verhuizen met een week of 3, en ik zit er niet echt om te springen om bakken met partijen larven te verhuizen.

Kan je de eieren desnoods niet koelen zodat het kippen uitblijft tot na de verhuizing?

Ik ga op z'n vroegst over 2-3 weken verhuizen, zolang kan ik die eieren niet koel houden. Tegen die tijd zullen ze toch wel uitkomen. Ik probeer nu maar de volwas dieren koel te houden, zodat ze wachten met eieren leggen ;D.
Overigens is het niet verstandig om eieren van Cynops e. ensicauda/popei koel te houden, want dan gaat het ook mis.

Fijn voor je dat je weg kan uit dat appartement. Met 3 kinderen behoorlijk klein geworden. Hopelijk loopt alles volgens plan en zul je toch een mooi kweekjaar krijgen
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Steven DC

Citaat van: joost.v.wijk op april 04, 2013, 06:40:50 PM

Overigens is het niet verstandig om eieren van Cynops e. ensicauda/popei koel te houden, want dan gaat het ook mis.

Ah oke, dat wist ik niet... dacht dat ze ook wel koude temperaturen aankonden.

Rayliberty

Bij mij komen er nu toch wel larven uit ondanks de koude. De dobro eitjes komen nu uit. Bij Italicus en marmoratus zie ik nu snel ontwikkeling van de eitjes.

De karelini's beginnen nu ook te leggen. Nu hoop ik nog op de ophryticus en carnifex. Zal wel gebeuren als het wat warmer wordt.

Ik heb nog nooit eitjes van carnifex gehad, snap er niets van.  :-\ Misschien moet ik die mannen maar een een goede natuurfilm laten kijken.  ;D
Raymond van der Lans

Triturus marmoratus Palencia, Spanje
Triturus pygmaeus Tocha Lissabon, Portugal
Triturus carnifex wildkleur, flavist
Triturus karelinii katech, Azerbeidjan
Triturus Macedonicus, Smolikas, Griekenland
Triturus dobrogicus macrosoma, Orth an der Donau
Triturus dobrogicus dobrogicus, Wienerwald
Lissotriton maltzani, Sierra de Monchique, Portugal
Lissotriton boscai, Melo, Portugal
Lissotriton italicus, Francavilla Fontana, Brindisi, italie
Lissotriton montandoni
Ommatotriton ophryticus ophryticus
Salamandra i. infraimmaculata, Batar, Libanon
Salamandra atra atra, Berner Oberland, Zwitzerland
Salamandra algira splendens
Salamandra algira tingitana, Beni Arous, Marokko
Neurergus kaiseri
Neurergus strauchii strauchii, Bitlis, Turkije
Neurergus crocatus, Aqrah, Irak
Neurergus derjugini, Siyah Goz, Irak
Tylototriton shanjing
Taricha granulosa

joost.v.wijk

Ja, die Triturus etc. eieren komen ook wel uit bij lage temperaturen  ;D ;D ;D Dit hou je alleen nog tegen met bevriezing  ;D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Citaat van: joost.v.wijk op april 05, 2013, 08:07:14 PM
Ja, die Triturus etc. eieren komen ook wel uit bij lage temperaturen  ;D ;D ;D Dit hou je alleen nog tegen met bevriezing  ;D
Maar de ontwikkeling van de eieren gaat wel veel trager bij deze lage temperaturen. Best wel goed als je ziet dat er nog haast geen watervlooien e.d. aanwezig zijn.

Robert Jan

Watervlooien in overvloed hier! Probeer eens op ondiepe plekken, daar warmt het water sneller op.
En in troebel (voedselrijk) water maak je ook een kans...
CB  Ambystoma andersoni
CB  Ambystoma mexicanum
WC/F1  Cynops pyrrhogaster Tohoku
CB  Hynobius dunni
CB  Hynobius quelpartensis
CB  Hynobius retardatus
CB  Salamandrella keyserlingii

Niels D

De plassen direct bij mij in de buurt hebben een erg lage PH. Ik vind er wel veel cyclops, diaptomus en mosselkreeftjes, waarmee ik ook makkelijk Triturus sp en H.orientalis mee kon opkweken. Ik heb nu een sloot in het naast mijn huis gelegen natuurgebied gevonden waar wel mooie rode watervlooien in zitten, waarbij ik nagenoeg geen bijvangsten heb op kleine hoeveelheden cyclops en mosselkreeftjes na. Bij het opkweken van N.viridescens probeer ik het aanbieden van cyclops voor de zekerheid te vermijden.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

Hier nog geen poging gedaan om wat te vangen. De larven groeien hier toch goed.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Twan Berg

Citaat van: Niels D op januari 07, 2013, 04:32:55 PM
Ik heb op 3 januari eitjes van T.dobrogicus en T.carnifex gevonden. Of dit synchroomleggen is afgesproken of per toeval is geschied weet ik niet, maar ik vind het erg vroeg in het jaar. Er zitten relatief veel "slechte" eitjes bij, maar enkelen zijn bevrucht. Ik ga enkel dobrogicus opkweken echter.

Zijn er al meer met eitjes van 2013?

Hoe kan je zien of er een eitje bevrucht is?

herman Overmars

Ook dit jaar weer T.shanjing eieren we hebben Petro weer blij gemaakt, met een aantal, we willen  zelf dit jaar niets opkeken, is wel al het derde jaar op rij
Tylototriton Shanjing 4,5