Gevraagd : Neurergus strauchii strauchii

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

denise

Nou dit wordt dan mijn eerste bericht voor mijn zoektocht naar de Strauchii.
Ik vind het prachtige dieren en heb er speciaal een bak voor laten maken op maat, met eilanden en watergedeelten..

Dat is allemaal gereed, ik mis alleen die prachtige beestjes zelf nog.. haha..

Kan iemand mij dit soort aanbieden of wellicht verwijzen naar een kweker..?
Ik zou graag juvenille man en vrouw willen.

Ik hoop van jullie te horen..!

Gr. Denise

denise

Als dat nou heel lastig blijkt te zijn dan mag een vergelijkend soort Neurgergus ook hoor, bijv. de Neurergus crocatus of de Neurergus derjugini of de barani.

Gr. Denise

naeff002

Meestal stellen we ons eerst voor op dit forum.

Je kan Kenny vragen of die wat heeft zitten. Dacht dat hij larven had.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Kenny

Ik weet niet hoeveel ervaring Denise heeft maar m'n nakweek heb ik verspreid onder enkele zeer bekwame hobbyisten en ik hou uiteraard zelf een hele zooi bij als back-up voor m'n eigen groep.

Als beginner/nieuweling zijn Neurergus soorten helemaal niet gemakkelijk te verkrijgen aangezien iedereen binnen de "salamanderwereld" elkaar wel kent en Neurergus soorten alles behalve beginnersoorten zijn.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

Er zijn zoveel leuke salamanders in de hobby buiten de beeksalamanders, die naar mij mening overschat worden (lekker peuh!) en het is inderdaad geen goede beginnerssoort. Vele Triturussoorten zijn dat wel. Ik vind dat je Tylototriton verrucosus ook als beginner goed kan houden. Buiten deze heb je Hypselotriton orientalis en Pleurodeles waltl. Keuze genoeg MOCHT je een beginner zijn!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

denise

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie reactie, en excuus dat ik me brutaal niet heb voorgesteld.
Ik ben Denise, heb een eigen dierenwebshop, voornamelijk apparte hondenartikelen, en hou verschrikkelijk veel van beesten.. de wat uniekere soorten in het bijzonder. Ik werk vanuit huis en heb dus ook alle tijd voor het verzorgen en onderhouden van..
Daarin tegen ben ik helemaal met jullie eens dat de Neurergus soorten geen 1e salamander moet zijn, of je moet je zo geweldig hebben ingelezen.. maar dan nog, praktijk ervaring doet veel meer.
Ik heb voordat ik me registreerde al heerlijk op deze site zitten neuzen en van alles al gelezen, ben dan ook van mening dat dit een aanvulling is voor mijn kennis, iedereen zijn kennis eigenlijk want allen weten meer dan 1.
Desalniettemin ben ik geen beginner, ondanks ik hier net op het forum kom kijken  ;)
Zelf heb ik een clubje walts waarbij ik hoop dat ze t.z.t. als ze zin hebben zich gaan vermenigvuldigen, het zou leuk zijn, absoluut geen moeten. Zijn ' handtam' nouja, ik voer ze uit de hand... en superblij in de gezellige bak waar ook nog wat sumatranen en grondels in zwemmen, gaat allemaal perfect.
Tevens ben ik ook in het bezit van een clubje slijkspringers, ook erg leuk om uren naar te kijken..

Voor de Neurgergus is inderdaad wat meer kennis benodigd dat ik aanvullend heb op gedaan online, waaronder hier op het forum. Maar mocht ik nog vragen hebben weet ik dat ik bij de juiste heb aangeklopt want jullie bekommeren je geweldig om de dieren ! Zeker het forum over de ziektes vond ik erg leerzaam en zeker de moeite waard om het bijna helemaal door te spitten.... je weet maar nooit.. en als je er op tijd bij ben, mocht er wat zijn, dan kan je vaak nog wat..

En dat klopt Joost, je hebt prachtige salamanders maar niet degene die ik zoek..

Ik hoop dat de bovenstaande uitleg jullie wat ' gerust heeft gesteld' en tips zijn altijd welkom.
Hopelijk kan een van jullie me dan toch verder helpen.. Jij misschien Kenny..?

Ik hoor het graag !

Gr. denise

Peter Vliem

Je hebt P. waltl bij sumatranen zitten? Hoe warm is het water? Want sumatranen willen warm water, en salamanders niet.
Ik zou ze er per direct uit halen, de sumatranen dan. Want al zouden ze zich voortplanten nu, dan worden zowel eieren als larven per direct opgegeten.
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Niels D

#8
P.waltl leeft in water dat vrij is van vissen. P.waltl kan vissen waarnemen via het chemisch spoor wat ze in water achterlaten. Dit levert stress of ongemak op, wat de dieren meer vatbaar maakt voor infecties en ziekten. Deze combinatie wordt dan ook overal afgeraden. De combinatie vis-salamander wordt overigens altijd afgeraden.

Als je ze succesvol wilt combineren, dan ben je beperkt tot garnalen en/of slakken. Denk bij garnalen aan koudwatersoorten als de meeste Caridina en Neocaridina soorten. Bij slakken kun je denken aan posthoorn-, schijf- of poelslakken.

Hier een vergelijkbaar topic:
http://www.caudata.org/forum/f46-beginner-newt-salamander-axolotl-help-topics/f47-newt-salamander-help/89127-ribbed-newt-pleco-loach-danios-tank-mates.html

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Peter Vliem

Klopt Niels, P. waltl kan vissen inderdaad waarnemen, maar met name karpers, en karperachtigen, waar sumatranen ook onder vallen. P. waltl zal ook nooit eieren leggen in water waar karperachtigen aanwezig zijn.
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

denise

Stress hebben ze niet zo te zien, ze dobberen lekker rustig en spelen met elkaar. Zijn altijd gezond geweest.
Er zitten 3 sumatranen in en tussen de stenen leven 4 grondels. En klopt, het water staat eigenlijk te koud voor de sumatranen maar ook die hebben het er naar hun zin. Nooit gekkigheid nog aan de hand gehad.
Maar dan dus geen eieren.. het is ook geen moeten dus dat scheelt weer  ;) Als ze het maar gezellig hebben vindt ik veel belangrijker.

Thanx voor de tips, maar ik denk niet dat ik verder geholpen wordt met de Neurergus als ik dit zo lees, zowel dan graag een PB.

Bedankt en gr. Denise

MartinS

Als je het belangrijk vind dat je dieren het "gezellig" hebben dan haal je ze uit elkaar. Salamanders en vissen samen zetten is echt een heel slechte keuze! Ze zullen er zeker stress van ondervinden en spelen met elkaar kan ik me al helemaal niks bij voorstellen. Sterker nog als je salamander een vis in zijn bek krijgt (en deze blijft steken) dan kan dat slecht aflopen. Dit gaat op de lange termijn zeker problemen opleveren!

Waarom kies je er niet voor om je dieren op de meest idieale manier te huisvesten? Je vissen hou je te koud en je salamanders met vissen waar ze zelf nooit voor zouden kiezen (lees post van Niels). Kies je dan werkelijk voor je dieren en hun welzijn of meer voor wat jij leuk vind? Het getuigt mij ervan dat je nog wel wat bij hebt te leren aleer je begint aan Neurergus strauchii strauchii.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana