Weer rustig opbouwen.

DannyS

Na het drama wat winter 2012-2013 heet, waarin oa een flink deel van mijn dieren het loodje heeft gelegd, ben ik een tijdje 'out of the picture' geweest. Ik had er even helemaal geen zin meer in.

Ik ben nu (nagenoeg) verhuisd en woon dan éindelijk op mezelf. Plek zát dus.
De lege bakken staan we nu wel aan te staren en dat is geen leuk gevoel.
Ik ben dus op zoek naar nieuwe dieren.
Het is niet alleen voor nu maar ook op langere termijn, aangezien verhuizen duur is en ik nu geen geld heb voor grote uitgaven, dus duurdere soorten nu even niet gaan. Uiteraard is er geld genoeg voor hun eten en onderhoud, maar ff een paar honderd euro ophoesten gaat gewoon ff niet.

De soorten die ik zoek (liefst eitjes/larven, en absoluut nakweek met evt. papieren)
N. kaiseri
N. strauchii strauchii
N. strauchii barani
T. kweichowensis (mag ook volwassen, heb nog 1 dier over)
T cf. kweichowensis
T. shanjing
T. verrucosus
T. pygmaeus vrouwtje (sub-adult is ook prima)
T. granulosa vrouwtje (sub-adult is ook prima)
A. mexicanum (homozygoot wildkleur en/of koper en/of leucist (rose met zwarte ogen))
C. oriëntalis (voor het kweekproject)
P. waltl (homozygoot)
T. marmoratus man (sub-adult is ook prima)

Sommige zijn makkelijk te krijgen, andere zeer lastig.
Ik hoef zeker niet alle soorten tegelijk, maar op den duur zou ik graag dit lijstje invullen.
Ken je mensen die een van deze soorten kweekt in het buitenland is dat ook goed, dat is altijd wel te regelen. Als er nog een plekje te vinden is dan ga ik naar Gersfeld, maar dat zal moeilijk worden vrees ik.

MartinS

Welkom terug Danny. Van tegenslagen raken wij allemaal wel eens in meer of mindere mate gedemotiveerd. Waar met levende dieren gewerkt wordt krijgen hobbyisten vroeg of laat te maken met tegenslag, zei het ziekte dan wel dood. Dat is de mindere kant van de hobby, maar hoe goed een hobbyist ook is, helemaal teverkomen is het nooit. Goed dat je deze prachtige hobby niet vaarwel gezegd hebt en het nu weer met frisse moed oppakt. Al geloof ik dat deze hobby altijd blijft trekken, eenmaal in je bloed kom je er niet meer af  ;D

Rest mij jouw succes te wensen met het opnieuw inrichten van je hobby en het vinden van de door jouw gewenste dieren :P
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

ANDRÉ-ARTHUR

Aan 1.1(of meer) P.waltl(homozygoot) kan ik je wel helpen Danny ;-)  .
Larven heb ik niet wel 4 juvenieltjes 2013 .
Ik hoor het wel van je  :)
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

joost.v.wijk

Ik zou eerst eens goed nagaan waarom de meeste van je hele collectie dood zijn gegaan in die winterperiode. En een doorstart maken met moeilijkere dieren zou ik dan sowieso niet gelijk doen.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Wij hebben nog T.verrucosus larfjes zwemmen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

DannyS

Citaat van: joost.v.wijk op juli 15, 2013, 04:18:28 PM
Ik zou eerst eens goed nagaan waarom de meeste van je hele collectie dood zijn gegaan in die winterperiode. En een doorstart maken met moeilijkere dieren zou ik dan sowieso niet gelijk doen.
Ik denk dat een boel is doodgegaan door gebrek aan controle aan mijn kant. De dieren die bij Gerrit aan het logeren waren hebben het gewoon gehaald, op de axo's na, waarvan er 1 al meer dood dan leven daar aankwam en de ander waarschijnlijk ook ziek was. De dieren die ik de koelkast stonden voor een maand of 2 hebben de grootste klap gekregen.

Ik ga makkelijk beginnen, dat zeker. Ik heb toch het geld niet voor de moeilijkeren dieren op het moment, dus ik ga rustig opbouwen met axo's en waltls.

Ik heb nu een speciale salamanderkamer die ik veel beter kan monitoren is en de temperatuur is veel gunstiger en makkelijker te regelen.

@AA en Niels: Ik heb wel interesse in de dieren (larven en juvenielen). We moeten maar even kijken hoe we dat gaan regelen. Misschien is de landdag het beste.

ANDRÉ-ARTHUR

Ik neem 4 juvenielen voor je mee naar de Landdag als je een volwassen paar erbij wil hebben hoor ik het wel ;-)
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Niels D

Ik neem ook wel wat larven mee. Komt goed.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl