Gezocht Ambystoma Tigrinum

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michael Clerc

Ik zoek één of een  koppel Tijgersalamanders is afhankelijk van de prijs , Gelieve in de Omgeving Utrecht

en het Liefste jonge dieren die nog wat  moeten groeien , Wildvang is geen groot probleem als ze maar gezond zijn !!!

SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Maxim M.

En hoe kan je dan weten of wildvang gezond is of niet? Zelf en zonder onderzoeken, helemaal niet.
En ik zou er geld op leggen dat de meeste mensen die wildvang verkopen, niet eerlijk gaan zijn over het feit dat ze wildvang zijn, laat staan gezond zijn.


Niels D

Deze dieren worden nog veel geïmporteerd. Het zijn geharde dieren, dus vaak gaan ze het goed tot redelijk doen. Nakweek is te krijgen, maar daar moet je redelijk wat onderzoek en/of moeite voor doen. Misschien dat het help om je niet te beperken tot A. tigrinum. A. mavortium is nagenoeg hetzelfde, maar heeft een ander patroon.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Michael Clerc

Citaat van: Niels D op januari 05, 2014, 10:34:09 AM
Deze dieren worden nog veel geïmporteerd. Het zijn geharde dieren, dus vaak gaan ze het goed tot redelijk doen. Nakweek is te krijgen, maar daar moet je redelijk wat onderzoek en/of moeite voor doen. Misschien dat het help om je niet te beperken tot A. tigrinum. A. mavortium is nagenoeg hetzelfde, maar heeft een ander patroon.

Ik heb wel een adres gevonden in Duitsland van  facebook  de Illinois  25pst en 10Euro verzending  hij zeg  dat die het vaker heeft gedaan  hebben jullie er ervaring mee hij Verzend Via DHL

Dit is toch ook gewoon een tijger maar een ander patroon , hier een foto die hij stuurde

opzicht wel mooi  ziet er cool uit  en de prijs is erg goedkoop zijn uit 2013 zo 12a15CM nu
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Thibaut Vds

Noemt de Duitser Mario? Ik heb al aan hem gekocht erg vriendelijk en dieren doen het uitstekend.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Patrick dk

Forumlid Andre-Arthur heeft momenteel ook jonge a mavortium in de aanbieding
C orientalis

Niels D

Ik zag dat je al op de facebook groep zit. Daar kan je André ook vinden.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Michael Clerc

#7
Citaat van: Thibaut Vds op januari 05, 2014, 12:00:02 PM
Noemt de Duitser Mario? Ik heb al aan hem gekocht erg vriendelijk en dieren doen het uitstekend.


Nee het is Andy Angela Waldmann

Ik heb  Andre-Arthur ook een Pm gestuurd
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Michael Clerc

Citaat van: Niels D op januari 06, 2014, 09:49:38 PM
And is ook betrouwbaar.

Ik heb ze nu bij André Arthur gekocht,  vindt ze ook mooier getekend maar misschien koop ik er ook zo eentje. bij wat wil ze in een grotere bak doen onder een glazen tafel zeg 120x30a50x80 houden kant mijn kamer Word al belicht door de andere Bakken en de temp is 20a22 mede kamer. de grond zo 19,5 .  Dus lijk mij wel erg tof om ze zo te gaan houden
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Niels D

Die kunnen zeker bij elkaar als ze niet teveel in grootte verschillen. Deze soorten mixen is geen probleem door het feit dat ze niet te kweken zijn in een normale setup. Als je kweekpogingen wilt ondernemen, dan zullen de meesten je hier adviseren soort bij soort te houden uiteraard.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Michael Clerc

Citaat van: Niels D op januari 07, 2014, 09:57:47 AM
Die kunnen zeker bij elkaar als ze niet teveel in grootte verschillen. Deze soorten mixen is geen probleem door het feit dat ze niet te kweken zijn in een normale setup. Als je kweekpogingen wilt ondernemen, dan zullen de meesten je hier adviseren soort bij soort te houden uiteraard.

Ja dat las ik ook je zou ze wel in de tuin kunnen laten kwekken  maar  waar moet ik ze allemaal kwijt 300Eitjes  weet niet hoeveel de overblijft want ik las dat ze zo kannibalistisch zijn als de pest,?

Ze zijn nu als het goed is zo 10CM  ze komen in een 80x50x40 terrarium met plantaition soil soort humus is dat is fijner dan cocopeat  , ;)

Maar  hoe hoog moet de bak zijn want ze zijn wel erg sterk waardoor ze gauw ontsnappen , komen dan wel niet verder dan men kamer maar een bede geeft het wel :( maar ik ga mijn bestaande Ikea tafel ombouwen tot Terrarium en de plaat is al van glas :) kosten zijn dan enkel wat kitt  ;D is een bak van 115x54 CM , kan ik deze bak doormidden spitsen  zodat ik een andere tijger erbij kan houden dan wordt het 2x 57,5x54  is denk ik teklein voor 2 tijgers . want denk jij ??
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Thibaut Vds

Citaat van: Michael Clerc op januari 07, 2014, 10:37:43 AM

Ja dat las ik ook je zou ze wel in de tuin kunnen laten kwekken  maar  waar moet ik ze allemaal kwijt 300Eitjes  weet niet hoeveel de overblijft want ik las dat ze zo kannibalistisch zijn als de pest,?


Moet je ze eerst nog aan het leggen krijgen... en nu het weer niet echt meewerkt.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Maak je maar geen zorgen over het proberen te kweken, want dat lukt maar zelden. Ze zijn overigens idd sterk, beschouw ze qua kracht als een baardagaam zou ik zeggen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Michael Clerc

#14
Citaat van: Niels D op januari 07, 2014, 05:46:01 PM
Maak je maar geen zorgen over het proberen te kweken, want dat lukt maar zelden. Ze zijn overigens idd sterk, beschouw ze qua kracht als een baardagaam zou ik zeggen.

Ja moet heel moeilijk zijn,  als een baardagaam heb ik een trio van. 2 x eitjes gehad waar van 2 leg voor 90% uitkwam.  12 eitjes11 uitgekomen :D eerste leg was 28 maar had geen broedstoof op dat moment,  maar de tafel is al bijna af nog afkitten en afwerken Dan is die af op inrichting na ,  maar de dieren zijn nog zo klein schat 10cm,  dus een bak van 115x54 is overkill nu,   zitten nu in 80x40 is ook al mega ruim, alles zit wel ruim bij mij :D. Dit is het resultaat. Men vader heeft mee geholpen:D  


en hierheen foto van een van de dieren
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus