axolotl aquarium maat?

80Reptiles

Hallo ik ben nieuw en heb gewoon een beginnersvraag. Ik vind axolotls prachtige dieren maar ik heb al best veel aquaria en terraria. Dus laatst op marktplaats vond ik een aquarium van 60x40x40 met een jonge axolotl er in. Vlakbij mij in de buurt. Ik had in een boek gelezen dat 60x40x40 een redelijke maat was voor 1 a 2 axolotl. En aangezien er soms 4 in een 80 cm aquarium worden gehouden leek me dat wel oke. Maar ik wil het eerst zeker weten van echte kenners voordat ik het doe. En als de bak toch persee groter moet wacht ik er liever even mee.

Niels D

Als je de bak volop beplant en voorziet van schuilplaatsen moet dat wel lukken. Hou de waterkwaliteit in de gaten. Je heb dan wel de minimum maat.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

80Reptiles

Oke bedankt. En kan ik het aquarium het beste op mij kamer zetten? Dat is op zolder en daar is het in de winter dus kouder en in de lente max 20 graden en in de herfst 15 tot 17 graden. In de zomer kan het er wel warm zijn. Of beter in de kelder waar het het hele jaar door 18 tot 20 graden is. Of beter 3 seizoenen op mijn kamer en in de zomer naar de kelder?

Niels D

Als je een kelder hebt zal ik altijd de kelder adviseren. Ik wou dat ik een kelder had!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl