Goed axolotl aquarium? Of beter geschikt voor andere salamanders?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

80Reptiles

Hallo ik wil graag salamanders houden. En axolotls leken me eerst een mooi idee. Maar ik heb al een aquarium zelf gemaakt en de lichten heb ik ook al. Dit aquarium heeft de maten 80x40x40. Nu iets kleiner door de ongeveer 5 tot 10 cm dikke achterwand. Maar als jullie naar dit aquarium kijken is het dan mooier om er een groep van ongeveer 5 tot 8 vuurbuiksalamanders in te houden of is het beter om 2 tot 4 axolotl er in te houden?
http://s1364.photobucket.com/user/80Reptiles/media/Mobile%20Uploads/20140126_003750_zps8dfbc9f8.jpg.html?sort=3&o=0

Niels D

Ik zeg Hypselotriton orientalis, maar dat moet je of de randen met tape afplakken of er een goed sluitend deksel op maken. Anders kruipen ze er zo uit. Mocht je axolotls erin willen doen dan sowieso een deksel, want die kunnen er zeker weten uitspringen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

80Reptiles

Haha ik heb al een goed sluitende deksel met tropisch paarsachtig aquarium licht voor planten en daglicht voor de salamanders. Deze is geheel dicht en heeft 2 grotere ventilatiestukken. Waar ik als ventilatie niet zo nodig is ook 2 stukken ijzer op kan leggen die het licht meer weerkaatsen.

Niels D

Als de temperaturen maar niet tropisch zijn klinkt het goed.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

80Reptiles

Nee ik heb er geen aquarium verwarming in zitten. En hij staat op zolder dus in elk seizoen behalve de zomer en erg warme lentes is het rond de 15 graden of iets minder. Als het boven de 20 dreigt te komen verplaats ik hem tijdelijk naar de kelder waar het constant 18 a 20 graden is. Hier staan ook alle andere terraria van mij. Van de tropische guppies. Luipaard gekkos. Meerdere soorten gifkikkers. Wimpergekkos. Dwergklauwkikkers. En nogwat visjes.