Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Niet 'Tijdelijk' gestopt

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chrisvo

Wel met de A.Mavortium, maar niet met salamanders.

Na een bezoekje aan Jef in Belgie ben ik met 5 juveniele T.Verrucosus thuis gekomen. ;D

Hier de setup.

Inmiddels meer waterpest toegevoegd  een oeverplantje, en een lexaan deksel.





driessens rudi

Dat ziet er heel mooi uit. Ik heb ook verucossus van Jef. Ze groeien echt heel goed. En ze eten de oren van mijne kop ;). Heel mooie salamanders om te houden ze komen echt af als ze denken dat ze eten krijgen. Veel succes met je dieren!

Coen Deurloo


Roy van Grunsven

Je weet dat er een bezitsverbod is voor Grote Waternavel in Nederland?
Dit is zo'n plaag dat niet alleen handel maar ook particulier bezit niet toegestaan is.

(In ieder geval niet laten ontsnappen/dumpen)

Jef Janssens

dat is argentijnse waternavel,die heeft christian van mij gekregen.
deze overleeft geen vorstperiode.

rob

Waar zie je het verschil aan Jef?

Jef Janssens

de grote waternavel heeft echt "gekartelde"bladeren terwijl de andere eerder een rondere indruk geeft.

Coen Deurloo

Deze neem ik aan?: http://www.aquaplantsonline.nl/hydrocotyle-verticillata-p-2133.html

Ideaal, ik heb ze ook. Geschikt voor aquaria vanaf 15 graden.

driessens rudi

Klopt volledig Coen, deze wordt hier in Belgiƫ meestal aangeboden als de "Braziliaanse waternavel" en kan zowel geplant worden in een aquarium, als gebruikt als drijfplant.

Roy van Grunsven

Ik vind hem op de foto een te rafelige bladrand hebben. Argentijnse heeft mooie regelmatige lobben (zie de link van Coen).

Je kunt het verschil makkelijk zien. Grote waternavel heeft een aantal insnijding in het blad zoals op http://www.illinoiswildflowers.info/wetland/photos/wt_pennywort1.jpg de andere soorten hebben dat niet.

Ik zie wel regelmatig Grote waternavel met een stikker Verticillata of ook soms met beide soorten in een potje. Hoe hij aangeboden wordt zegt dus niet veel.

chrisvo

Ik wist bij god niet wat voor plantje het was, weet alleen dat hij niet misstaat in mijn bak als ie gaat groeien:P

De diertjes zijn overigens echte vreetbakken, ze blijven maar jagen op de watervlooien....Ben benieuwd hoe ze er uiteindelijk uit komen te zien ::)

Joey Immers

ziet er mooi uit.
maar zit er nou geen pomp in ?

groetjes joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

chrisvo

Jawel, er zit een klein filterpompje in.