Veranderingen Website & Forum

Coen Deurloo

Citaat van: Danny Stammers op juli 02, 2008, 12:47:29 PM
Vraagje: Wat is er aan de hand met de verbetering van de spellingsfouten?

Hoe bedoel je?

DannyS

Ik heb namelijk niet het idee dat er spellingsfouten worden verbeterd de laatste tijd. Of ligt dat aan mij?

Coen Deurloo

Citaat van: Danny Stammers op juli 02, 2008, 01:21:37 PM
Ik heb namelijk niet het idee dat er spellingsfouten worden verbeterd de laatste tijd. Of ligt dat aan mij?

Dat klopt, zolang het goed leesbaar blijft laten we het staan, om de goede sfeer op het forum te behouden. De rode teksten overal staan natuurlijk niet gezellig, en de meeste mensen zijn helaas vrij hardleers als het op spelfouten aankomt.

Wel worden er nog via PM waarschuwingen en suggesties gegeven en bij grove/extreem lakse fouten in berichten wordt het bericht meteen verwijderd.

DannyS

Het hoeft toch niet per se in het rood te worden verbeterd?
Je kan toch ook gewoon het in de post verbeteren en dan onder het bericht aangeven dat je het hebt aangepast?

De keuze is aan de mods, natuulijk. Als het ten koste gaat van de sfeer, dan moet het niet natuurlijk.

Coen Deurloo

Citaat van: Danny Stammers op juli 02, 2008, 03:21:15 PM
Het hoeft toch niet per se in het rood te worden verbeterd?
Je kan toch ook gewoon het in de post verbeteren en dan onder het bericht aangeven dat je het hebt aangepast?

De keuze is aan de mods, natuulijk. Als het ten koste gaat van de sfeer, dan moet het niet natuurlijk.

We kunnen het natuurlijk heel subtiel en onopvallend verbeteren, maar dan geven we geen duidelijk signaal af, dat was de achterliggende gedachte.

®ob

De eerste paar aanpassingen heb ik ongemerkt voor de buitenwacht gedaan, daarna heb ik een PM gestuurd naar de betrokkene. De dag erna? exact zelfde fouten!

die rode dingen zien er verschrikkelijk uit, maar het is wel effectief, enekele keren zo'n rode tekst en de spelfouten zijn wekenlang veel minder...

Platoplato

Nog een los ideetje: een apart beginnersforum. Daar kunnen alle vragen gesteld worden en kan iedereen coulant reageren of verwijzen (te beginnen met het verwijzen naar de beginnerscursus ;-)

Misschien dat na een aantal posts of bezoeken je toegang kunt krijgen tot het 'gevorderden'-forum?

Mvg, Sebastian

Jari B

Of je maakt een onderwerp voor beginners net als dat losse onderwerp voor de salamandervereniging.
Dat is handiger,kost minder tijd en anders wordt het mischien te ingewikkeld met die losse forums.

Robkeulers

Persoonlijk vind ik restricties voor beginners (zoals op caudata.org) wel een beetje übermensch-achtig. Als we het er dan toch over hebben dat iedereen gelijk is op het forum, dan moeten we dan ook maar geen onderscheid maken.

Een 'beginners-sectie' is een leuk idee, maar dan wordt het eigenlijk uiteindelijk net zoiets als een FAQ, hetgeen we al aan het doen zijn.

Maar goed, ga door met brainstormen, altijd leuk, interessant, en het toont de betrokkenheid van onze leden des te meer aan!

sala-fan

Misschien een apart deel over kikkers..
Er zitten op ons forum toch ook wel houders van bijv. de Bombina Orientalis en de Dwergklauwkikker
En dan zijn er vast wel mensen die er een caresheet over willen maken etc.

capra hircus

Over het taalgebruik, persoonlijk vind ik msn taal en dergelijk vreselijk irritant. Ook is het vervelend wanneer mensen geen leestekens gebuiken. Zelf heb ik een keer twee spelfoutjes in een berichtje geplaatst. Dit werd toen met rood verbeterd door een mod. Dat staat een beetje vernederend. We zitten op een forum, niet op een school.

Mischien is het wat om iemand eerst via een PB op de spelfouten te wijzen en om de persoon zelf te vragen om het te veranderen?

Het idee voor een apart deel voor kikkers lijkt me erg leuk. Ik wil best een caresheet voor de Dwergklauwkikker maken.

Coen Deurloo

Citaat van: Jasper Leering op februari 12, 2009, 08:28:50 AM
Over het taalgebruik, persoonlijk vind ik msn taal en dergelijk vreselijk irritant. Ook is het vervelend wanneer mensen geen leestekens gebuiken. Zelf heb ik een keer twee spelfoutjes in een berichtje geplaatst. Dit werd toen met rood verbeterd door een mod. Dat staat een beetje vernederend. We zitten op een forum, niet op een school.

Mischien is het wat om iemand eerst via een PB op de spelfouten te wijzen en om de persoon zelft te vragen om het te veranderen?

Het idee voor een appart deel voor kikkers lijkt me erg leuk. Ik wil best een caresheet voor de Dwergklauwkikker maken.

Met rood corrigeren doen we niet meer (zie ook de uitleg iets hoger op deze pagina). Alleen bij grove fouten word er nog gecorrigeerd of het bericht verwijderd als deze niets toevoegt. De 4 foutjes die je bijvoorbeeld in je bovenstaande bericht hebt geplaatst zijn niet echt van invloed op de leesbaarheid en worden dus niet gecorrigeerd :) Ik hoop dat ik e.e.a. verduidelijkt heb.

Een apart deel voor kikkers op het forum lijkt mij ook een goed plan. Het plaatsen van caresheets op de site zelf gaat mij wat te ver, maar die kunnen natuurlijk ook gewoon in het forum geplaatst worden.

sala-fan

ja precies, niet in de site zelf anders moet alles weer aangepast worden
maar misschien in het het forum een apart gedeelte met kikker-caresheets
of één apart topic met allemaalc caresheets
ik denk dat dat ook wat kikkerfans hierheen trekt, die misschien worden gefascineerd door salamanders ;)
Misschien gaan ze die dan ook zelf houden  :D

salamandre

Dan kun je net zo goed alle amphibiën pakken, maar het is wel een salamander forum en geen amphibiën forum.

petro pees

Salamanderforum of niet het is zeker een verrijking van de site,als er een gedeelte voor andere amfibieen aan toegevoegt word.
Petro
Tylototriton Shanjing