Veranderingen Website & Forum

sala-fan

ik denk wel dat het meer mensen trekt die dan misschien ook salamanders gaan houden naast kikkers...

salamandre

Dan stel ik voor om een Anura en Gymnophiona gedeelte te maken.
Aangezien het een Caudata forum is.

Coen Deurloo

Citaat van: Diplocaulus op februari 13, 2009, 09:18:55 AM
Dan stel ik voor om een Anura en Gymnophiona gedeelte te maken.
Aangezien het een Caudata forum is.

Ik weet niet of er echt vraag is naar een Gymphiona onderdeel. Zelfs op het Caudata.org forum wordt hier vrij weinig in gepost, en mocht er ooit eens een post over bijvoorbeeld een Typhlonectes voorbij komen, kan deze ook in "Overige Salamander Soorten en Geslachten" gepost worden (al vallen de wormsalamanders niet onder Caudata...). Misschien een idee om het te hernoemen naar gewoon "Overige Soorten en Geslachten". ;-)

salamandre

ja, dan inderdaad gewoon "overige amphibiƫn".

Apocalyptica139

Is het misschien ook een leuk idee om een 'nakweek' onderwerp te maken waar je kunt berichten over 'heugdelijk nieuws' bij je salamanders?

Coen Deurloo

Citaat van: Miriam op februari 14, 2009, 04:45:50 PM
Is het misschien ook een leuk idee om een 'nakweek' onderwerp te maken waar je kunt berichten over 'heugdelijk nieuws' bij je salamanders?

Hier is het onderdeel kweekverslagen (subforum van mededelingen en nieuws) al voor :) Misschien kunnen we het wat anders noemen maar de omschrijving is naar mijn idee wel duidelijk genoeg.

salamandre

En wat dachten jullie over een apart gedeelte voor "salamandra"?
Pleurodeles heeft ook een apart gedeelte, en daar worden maar 2 soorten van gehouden.

Morna

Citaat van: Coen Deurloo op februari 12, 2009, 08:38:00 AM
Citaat van: Jasper Leering op februari 12, 2009, 08:28:50 AM
Over het taalgebruik, persoonlijk vind ik msn taal en dergelijk vreselijk irritant. Ook is het vervelend wanneer mensen geen leestekens gebuiken. Zelf heb ik een keer twee spelfoutjes in een berichtje geplaatst. Dit werd toen met rood verbeterd door een mod. Dat staat een beetje vernederend. We zitten op een forum, niet op een school.

Mischien is het wat om iemand eerst via een PB op de spelfouten te wijzen en om de persoon zelft te vragen om het te veranderen?

Het idee voor een appart deel voor kikkers lijkt me erg leuk. Ik wil best een caresheet voor de Dwergklauwkikker maken.

Met rood corrigeren doen we niet meer (zie ook de uitleg iets hoger op deze pagina). Alleen bij grove fouten word er nog gecorrigeerd of het bericht verwijderd als deze niets toevoegt. De 4 foutjes die je bijvoorbeeld in je bovenstaande bericht hebt geplaatst zijn niet echt van invloed op de leesbaarheid en worden dus niet gecorrigeerd :) Ik hoop dat ik e.e.a. verduidelijkt heb.

Een apart deel voor kikkers op het forum lijkt mij ook een goed plan. Het plaatsen van caresheets op de site zelf gaat mij wat te ver, maar die kunnen natuurlijk ook gewoon in het forum geplaatst worden.
Ik zag laatst nog zoiezo in rood gecorrigeerd voor sowieso door Kenny :) Ik denk dat als iemand zoiezo schrijft, iedereen weet wat er wordt bedoeld :)

Robkeulers

Klopt morna.. We zijn soms wat fors geweest met verbeteringen, maar daar zijn nou duidelijke afspraken over, dus ik denk dat dat wel loopt.

Morna

Citaat van: Rob Keulers op maart 16, 2009, 08:30:13 PM
Klopt morna.. We zijn soms wat fors geweest met verbeteringen, maar daar zijn nou duidelijke afspraken over, dus ik denk dat dat wel loopt.
Dat geloof ik ook best hoor :)

A34

Misschien ben ik weer eens oude topics aan het opkrassen. Maar Misschien een idee om de recente berichten lijst iets te vergroten of een tool waarmee je hem iets langer kunt uitschuiven? Als een onderwerp veel besproken word worden andere topics vaak weggeduwd. Voral bij discussies merk je dat erg. Ik weet wel dat je dan bij meest recente berichten weer alles kunt doorlezen en bladeren. Maar vaak moet je dan goed kijken waar het over gaat en wie of wat. :) Het lijkt mij wel van toegevoegde waarde. Maar voor de rest, ken geen betere forum. Topwerk jongens. :)

robkeulers

Nou, nu vind ik het prima dat je het hier post. Het hoort ook in deze discussie namelijk.

Voor mijzelf heeft het weinig toegevoegde waarde, maar ik zal als proef de lijst eens wat langer maken. Graag reacties hoe dat bevalt!

A34

Een voordeel, je hebt nu wel wat meer en sneller overzicht van wat er de laatste tijd gepost is. Maar het is wel erg wennen. :o

Patrick dk

Hoi Rob,

Kort maar krachtig , ik vind het wel wat.
C orientalis

Steven DC

Heel goed! Kan je gemakkelijker volgen... Ik stem "voor".