Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Voedertijd !!!!

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rob

Aangestoken door de oude filmpjes van harry heb mijn dieren gefilmd tijdens een voedering. enjoy!
Let trouwens niet op het geluid.. Is de tv op de achtergrond, niet erg professioneel...



Mijn Cynops ensicauda popei even aan het eten tussen de drukte van het eileggen door.



Mijn Tylototriton verrucosus donkere vorm (juvenielen)



Mijn verrucosus lichte vorm (halfwas). In de bak zit ook nog 1 vrouw van de donkere vorm die er snel uit moet, ze zoekt nog een goed heenkomen. Maar voor het filmpje is het wel cool om te kunnen zien hoe die vormen nou eigenlijk van elkaar verschillen. Het wordt hoog tijd voor een nieuwe (onder)soort indeling bij deze dieren!



Mijn Tylototriton kweichowensis (ook juveniel) De manier waarop ik de dieren beetpak is niet optimaal, daar ben ik me van bewust.. Maar als je met èèn hand filmt is het lastig om met de andere hand de dieren goed te hanteren. Ik pak mijn dieren normaal gesproken ook zo weinig mogelijk vast. De voedseldieren onder het hout zijn ovenvisjes, dit zie je het beste als je het filmpje afspeelt in volledig beeldscherm (daarvoor moet je de link die je ziet na afloop van het afspelen kopiëren en plakken in je browservenster, dan kijk je op youtube zelf)



Mijn Tylototriton shanjing. Deze dieren zijn (op 1 na) veel te klein gemetamorfoseerd. Ze eten wel, maar groeien maar weinig. Op het laatst van het filmpje zie je hoe groot de dieren zijn in vergelijking met mijn vinger...   er zitten enkele kleine huiskrekels in, wat ovenvisjes en rode mug zoals je kunt zien.


driessens rudi

Mooie filmpjes Rob. De C. popei blijft toch één van mijn persoonlijke favorieten.  ;)

Coen Deurloo

Geweldig leuke filmpjes Rob, mijn favoriete filmpje is die met de T. verrucosus, mooi gezicht!

rob

Het filmpje van mijn volwas Shanjing volgt nog deze week...

Qwertu

Prachtig om te zien!

ps: zijn de shanjings (in je hand) wel gezond, ondanks dat ze te klein zijn gemetafoseerd? Ze blijven toch wel "lang" op de rug liggen...

rob

Klopt Femke...

Het is een soort 'doodliggen' wat ze doen. ze zijn verder niet ziek ofzo. Hoewel de dieren die te klein metamorfoseren altijd 'zwakke broeders' blijven.