Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Neurergus kaiseri

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Bij het inspecteren van mijn N. kaiseri groep bleef dit dier bij hoge uitzondering lang genoeg zitten om er een foto van te maken.


Wouter

Mooi! Ik vind de orange rugstreep heel opvallend, dat hebben onze dieren helemaal niet. Toch veel variatie in vlekken en kleur bij deze soort!

Coen Deurloo

Hoe ziet het patroon er bij jou dieren uit Wouter? Of bedoel je de dieren die Mark ook heeft? Ik heb namelijk het idee dat het patroon aan het veranderen is bij mijn dieren.

petro pees

Nou Coen,
zat ook wel gelijk goed he?
Bijzonder duidelijke en mooie foto.
Tylototriton Shanjing

Wouter

Van Marks dieren weet ik het zo niet; onze dieren hebben net iets meer witte vlekken, maar dus ook een compleet witte rugstreep. Het is goed mogelijk dat het patroon veranderd, leuk om bij te houden. Ik zie op internet eigenlijk altijd volwassen dieren met een orange rugstreep met samengesmolten witte vlekken, en witte vlekken op de flanken. Echt gevlekte adulten zie ik nauwelijks terug!

Misschien zijn dat echter alleen foto's van de importen van afgelopen jaren, ik heb geen idee of het karakterestiek is.

Henk Wallays

#5
Dit is nu die kleurvorm met dat roze/oranje rugstreepje die we destijds ook gehad hebben (eerste import, nu ongeveer 4 a 5 jaar terug ) . Ben echt benieuwd om te horen of dat ook bij die andere wel zal wijzigen; want bij mij hadden de nakweekdieren van die eerste import (die ik kreeg) dat al erg jong hoor. Heb (misschien ten onrechte) het idee dat die andere vorm veel bleker is maar wil hier ook geen tylototriton bleek/donker discussie opzetten... ;-)

Wouter

CiteerHeb (misschien ten onrechte) het idee dat die andere vorm veel bleker is maar wil hier ook geen tylototriton bleek/donker discussie opzetten... ;-)

Hm doe maar niet... herhaalde kweek lijkt de "vormen" te doen vervagen...