Macro shots 1 - Cynops ensicauda popei

®ob

Om wat meer handigheid in onze nieuwe camera te krijgen hebben mijn vriendin en ik wat zitten spelen voor de cynops bak, dit is het resultaat! Ik ga in de komende dagen/weken (bij mij weet je het nooit) proberen van al mijn dieren dit soort pics te maken.

alibombali

Je hebt je toestel al aardig door zo te zien...mooi scherp (en mooie dieren)

DannyS

Echt onwijs mooie plaatjes.
Welke camera is het?

®ob

Het is een Canon Powershot S5 IS .. Het is 'een maatje meer' in alle opzichten. Het heeft me pijn gedaan in mijn beurs bij de aanschaf, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Coen Deurloo

Wow! Enorm mooie foto's, ik heb 1 tip; plaats alleen de foto's waarbij de ogen mooi in focus zijn, dit is een soort algemeen geaccepteerde schoonheidsregel in de macrofotografie. Hoe zorg je voor genoeg licht, en gebruik je een statief?

Ik hoop, na veel sparen...ook een macro lens te kunnen kopen! Door deze foto's krijg ik daar wel veel zin in zeg...keep 'em coming!

Hugo

Mooie dieren en de pics zijn een genot om naar te kijken!
Dit soort bijdrages op het forum maken me altijd spontaan vrolijk :D

®ob

Popei larfjes... De oudste zijn van begin januari, de jongste zijn enkele dagen oud. Het verschil is goed te zien op de foto's

Coen Deurloo

Mooie foto's! Flink verschil al inderdaad...Klopt het dat ook deze larven niet agressief zijn tegen elkaar?

®ob

Ik heb echt alle groottes door elkaar, dat is geen probleem. Ik zou zelf geen net uitgekomen larven bij dieren zetten die bijna gaan morphen, maar verder zit alles vrolijk bij elkaar, dit in tegenstelling tot mijn verrucosus