koperen axolotls aangekomen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Vandaag de koperen axolotls (10) ontvangen. Ze zijn op legale wijze verstuurd en zijn 4,5 dagen onderweg geweest. Ze waren geheel volgens de regels apart verpakt in plastic zakken met maar heel weinig water. In de zakken was zuivere zuurstof geblazen net als in de aquariumwinkel. Het water zag er niet vervuild uit. De zakken zaten samen in een dichtgetapte piepschuim doos. Het totale gewicht was slechts 4kg en de verzendkosten waren 20 euro. Er zaten ook netjes alle papieren bij. Dus het kan allemaal legaal.!!!
Bij het overzetten in mijn bakken werden ze echter gelijk kanibalistisch en werd er bij 1 dier een poot afgebeten. Ik heb ze daarna gelijk apart gezet en wacht tot ze weer voldoende doorvoert zijn alvorens ze weer bijelkaar gaan. Een waarschuwing voor andere mensen!!! Dus eerst ff apart zetten na transport.

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Salasander

Amaai direct een poot kwijt.
Heb je foto´s?

jemull

Betse harry,

Jammer dat er al eentje een poot kwijt heeft.
Hoe groot zijn de dieren trouwens die je binnen hebt gekregen ?

hans

Citaat van: Harry Dresens op januari 26, 2007, 12:28:18 PM
Vandaag de koperen axolotls (10) ontvangen. Ze zijn op legale wijze verstuurd en zijn 4,5 dagen onderweg geweest. Ze waren geheel volgens de regels apart verpakt in plastic zakken met maar heel weinig water. In de zakken was zuivere zuurstof geblazen net als in de aquariumwinkel. Het water zag er niet vervuild uit. De zakken zaten samen in een dichtgetapte piepschuim doos. Het totale gewicht was slechts 4kg en de verzendkosten waren 20 euro. Er zaten ook netjes alle papieren bij. Dus het kan allemaal legaal.!!!
Bij het overzetten in mijn bakken werden ze echter gelijk kanibalistisch en werd er bij 1 dier een poot afgebeten. Ik heb ze daarna gelijk apart gezet en wacht tot ze weer voldoende doorvoert zijn alvorens ze weer bijelkaar gaan. Een waarschuwing voor andere mensen!!! Dus eerst ff apart zetten na transport.
harry, ik heb ze vandaag binnen gekregen. Ook eigenlijk hetzelfde verhaal. Dieren zien er goed uit en hebben de reis goed doorstaan. Geen pootje eraf bij mij. Ik was niet thuis en mijn vrouw heeft ze netjes uitgepakt en ook gelijk gevoerd met axo's pellets. Zien er leuk uit qua kleur en ik hoop dat ze die kleur houden. Ze zijn nu zo'n 15 cm groot en ik verwacht als ik ze goed doorvoer deze toch eigenlijk pas in het najaar te kweken zijn.
Ook mijn dieren waren goed verpakt en ook voor 20 euro opgestuurd.
Ben benieuwd hoe deze zich verder ontwikkelen.  Zal ze nu wel goed op de pellets zetten waar ze over het algemeen het snelst op groeien.

Salasander

Je moet de dieren niet pushen om te groeien he. Laat de natuur zijn gang gaan he. Krachtvoer enzo is niet nodig hoor. Zonder krachtvoer maar gewoon wormen leggen mijn vrouwtjes 5 keer per jaar. Dus meer dan genoeg kweek.

hans

Citaat van: Sander Bauwens op januari 27, 2007, 04:27:01 PM
Je moet de dieren niet pushen om te groeien he. Laat de natuur zijn gang gaan he. Krachtvoer enzo is niet nodig hoor. Zonder krachtvoer maar gewoon wormen leggen mijn vrouwtjes 5 keer per jaar. Dus meer dan genoeg kweek.
Pushen?? ik zorg dat mijn beesten goed te eten krijgen en merk dat de pellets ze goed laat groeien.
Wormen zullen best goed zijn maar als jou dieren 5 keer perjaar leggen mogen ze best wel wat extra gebruiken.
De pellets bevallen mij bijzonder goed en zijn ontwikkeld door de Universiteit van Kentucky speciaal voor Axo's.
Voor de samenstelling en ontwikkeling is goed over na gedacht door  het Ambystoma Genetic Stock Centre.
Ik voer mijn dieren graag goed als zij opgroeien. Het woord " pushen"vervang ik liever voor optimaal goed.

Hugo

Hoi Hans,

Ik heb ook deze week voor het eerst pellets besteld.
waar haal jij de pelletes vandaan?

Ik ben benieuwd of ze deze uit zichzelf goed eten of dat gewenning nodig is.
Ik zou graag een foto zien van jullie axo's!!

Ben benieuwd!
Groetjes,
Hugo

hans

Citaat van: Hugo op januari 28, 2007, 07:39:20 AM
Hoi Hans,

Ik heb ook deze week voor het eerst pellets besteld.
waar haal jij de pelletes vandaan?

Ik ben benieuwd of ze deze uit zichzelf goed eten of dat gewenning nodig is.
Ik zou graag een foto zien van jullie axo's!!

Ben benieuwd!
Groetjes,
Hugo

Hallo hugo,

Ik heb mijn laatste pellets uit Dtsl. van Dhr. Frank Ambrock.
Ik voer naast deze pellets ook steurvoer waar ze het ook erg goed op doen.
Dit is een mooi alternatief als je geen pellets kunt krijgen. dit voer zinkt ook naar de bodem
en ik zie niet echt veel verschil tussen de dieren welk e steur of axo pellets eten.
Waar heb jij je voer vandaan?? Ik heb een foto erbij gedaan van een gedeelte van mijn kwekerij.
Ik heb ook een wand met nog meer opkweekbakken ,opslagbakken en een kweekbak.Deze wand is nog niet helemaal klaar daar ik ook een "klimaatbak"wil maken waar ik de eitjes in kan zetten op de juiste temperatuur en waar ik een voedselkwekerij in kan houden.
Mijn kweekgroepen bestaan uit Wildkleur, Goldi's, Zilver en sinds kort Koper( maar daar heb ik nog geen larven van).

Harry

Ik heb nog geen tijd gehad om foto's te maken, maar ze zien hetzelfde uit als die op de site. Ik schat ze ongeveer 10 cm en ze zullen in het najaar denk ik volwassen zijn om ermee te kweken. koper x koper geeft bij deze dieren de helft goud en de helft koper. Je kan ze ook met een albono kruisen. Dan krijg je dacht ik allemaal koper, maar dat weet ik niet zeker.
Die poot groeit wel weer aan. Het nadeel van steur korrels vindt ik dat deze in tegenstelling tot die axo pellets niet zacht zijn. Bedankt hans voor de tip. Vroeger bestelde ik die korrels bij de axolotl colony, maar ik heb nu contact opgenomen met Frank van axolotl-online.de 

Ik wil beide manieren gaan proberen, maar zoek nog een albino axolotl

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

Hoeveel heb je er ontvangen Hans. Trouwens leuk dat we een ervaren axolotlkweker op het forum erbij hebben. Kunnen we vast veel aan elkaar hebben. Ik ben benieuwd of Marjolein die mutant nog heeft (die groene axolotl.) die moet ook eens op een albino gezet worden.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Hugo

Hoi Harry en Hans,

Ik heb mijn pellets ook besteld bij Frank Ambrock.
Die stelling van je ziet er goed uit Hans, wat doe je met die vaatjes/flessen?
Kweek je daar ook jongen in op?........?

Harry, Ik heb momenteel nog een albino man.
Hij is wat klein van stuk en mag nog wel iets groeien voordat hij wil kweken denk ik.
Hij blijft een beetje steken op 15 a 16 cm! Hopelijk dat die pellets hem nog een groeistoot kunnen geven.
Je mag hem rustig eens een tijdje bij je eigen axo's zetten om te kijken wat de "oogst" :) wordt!
Nu of later als hij al iets groter is.

Groetjes,
Huug

jemull

Dat ziet er mooi uit Hugo, leuk trouwens al die axo's.
Hoelang kweek je deze prachtige beetsen al ?

hans

Citaat van: Harry Dresens op januari 28, 2007, 01:06:53 PM
Ik heb nog geen tijd gehad om foto's te maken, maar ze zien hetzelfde uit als die op de site. Ik schat ze ongeveer 10 cm en ze zullen in het najaar denk ik volwassen zijn om ermee te kweken. koper x koper geeft bij deze dieren de helft goud en de helft koper. Je kan ze ook met een albono kruisen. Dan krijg je dacht ik allemaal koper, maar dat weet ik niet zeker.
Die poot groeit wel weer aan. Het nadeel van steur korrels vindt ik dat deze in tegenstelling tot die axo pellets niet zacht zijn. Bedankt hans voor de tip. Vroeger bestelde ik die korrels bij de axolotl colony, maar ik heb nu contact opgenomen met Frank van axolotl-online.de 

Ik wil beide manieren gaan proberen, maar zoek nog een albino axolotl


ik heb er 5 over laten komen.ik had deze kleur eigenlijk al.Op de foto welke ik geplaatst heb zie je op de achtergrond een axo welke aardig dicht bij de kleur van die koperen zit.% dieren zijn voldoende voor mij. als dit een groep wordt welke goed gaat leggen geven deze mij genoeg nakweek.
ik wil niet meer groepen hebben daar ik genoeg eieren heb om mijn kweek voor het hele jaar te voorzien.

hans

Citaat van: Hugo op januari 28, 2007, 02:16:33 PM
Hoi Harry en Hans,

Ik heb mijn pellets ook besteld bij Frank Ambrock.
Die stelling van je ziet er goed uit Hans, wat doe je met die vaatjes/flessen?
Kweek je daar ook jongen in op?........?

Harry, Ik heb momenteel nog een albino man.
Hij is wat klein van stuk en mag nog wel iets groeien voordat hij wil kweken denk ik.
Hij blijft een beetje steken op 15 a 16 cm! Hopelijk dat die pellets hem nog een groeistoot kunnen geven.
Je mag hem rustig eens een tijdje bij je eigen axo's zetten om te kijken wat de "oogst" :) wordt!
Nu of later als hij al iets groter is.

Ik kweek mijn axo's in verschillende manieren op.Ligt eraan hoe groot ze zijn en wat voor voer ik ze geef.
Daar ik veel axo's per jaar kweek heb ik alles zo gemakkelijk mogelijk gemaakt.
Als je nog op de oude site kunt komen kun je wel een kweek verslag lezen van mijn eerste axo's.


Groetjes,
Huug


Salasander

Amaai zo een kweek kamer. Ik vind de inrichting niet zo mooi maar het is u waarschijnlijk gewoon te doen om te kweken en niet om de hele tijd te zitten naar kijken. Maar wat doe je dan met al die kweek?? Eet je die dan op ofzo? Ik weet echt niet wat ik met mijn 5 axolotls van eigen kweek kan doen hoor.
EN op die foto. Is die bruine een koperen?? Wel mooie kleur. En die zilveren. Ik heb net dezelfde.
Maar jouw axolotls zien er maar raar uit ???
Zo stukken uit hun staart enzo. Daar heb ik geen last van. Alleen kieuwen worden soms afgebeten.
EN is het normaal dat er uit witte eitjes van een gouden axolotl donkere larven komen????
Of zijn dat dan koperen ofzo?