Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

kleine kikkers?

Apocalyptica139

Even geheel offtopic betreffende salamanders, maar toch even hier plaatsen. Ik heb met mijn verjaardag een klein terrarium gekregen van 30 cm hoog en 20 cm bij 20 cm breed. Ik zat te denken om daar een of misschien twee kleine niet zo veeleisende kikkertjes in te doen, boomkikkers of rietkikkers en ik weet dat er ook kikkerliefhebbers hierzo zitten. Iemand misschien suggesties? Want zonder specifieke namen is het op internet werkelijk een zoekklusje.

Joey Immers

Hallo.

je kunt ook Gifkikkers nemen en de beste is dan Epipedobates Tricolor.

Dat is de makkelijkste gifkikker.

Groetjes, Joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

kevin

Daarvoor is het bakje te klein Jojo :P.

Maar ik zo idd ook voor rietkikkers gaan.
- Afrixalus sp.
- Hyperolius sp.

Evenals
Melanophrynicus sterzni als ik de naam nu nog goed uit me hoofd spel is een leuke soort. Maar zeer moeilijk te verkrijgen.

En dan zijn er nog een aantal wat voor kleurtjes spreken je het meeste aan dan.

Groetjes,

Kevin

Hugo

Over kleine kikkertjes gesproken...
De ventrimaculatus is spectaculair klein en mooi!
Daarnaast is deze soort niet moeilijk te houden en kweekt deze soort makkelijk!

Persoonlijk mijn favoriete kikkertje! :)
Kleiner vind je ze niet!

kevin

Maar je moet ook onthouden dat ze een minimale terra afmetingen zodig hebben. En in zo`n klein bakje is bijna tot niet de juiste klimaat na te bootsen voor Dendrobatidae en Epipedobates hebben een groter grond oppervlak nodig hou hier wel rekening mee. En denk niet van ach ze zijn toch klein ;)

petro pees

Als je zorgt dat ook de hogere regionen van het bakje bereikbaar zijn behaal
je wel genoeg ruimte,vooral de kleinere kikkersoorten willen ook graag de
hoogte in.(in cm gerekent :D)Maar zou er inderdaad niet meer dan 2 a 4 in
doen.
En dan nog hele kleine.
Tylototriton Shanjing

®ob

Melanophryniscus stelzneri is de juiste benaming van het padje wat je bedoelt Kevin... Maar het is momenteel echt nergens te krijgen in heel Europa... Daarbij, een soort die zich zo goed als niet laat nakweken vind ik nou niet direct de beste beginnerskeuze.....

Mirjam, je woont toch ook in Limburg? in Heerlen ligt kwekerij Rana, dé gifkikkerwinkel van Nederland volgens mij. Zij verkopen ook van die kleine bakjes. Misschien dat ze tips voor je hebben. (hoef je je dieren nog niet daar te kopen he)...

kevin

Ja dat weet ik Rob. Maar deze soort heb ik zelf Immers 4 jaar gehad tot een andere liefhebber hem over wilde nemen om ermee te kunnen kweken. En is niet moeilijk te houden alleen het kweken is moeilijk. Maar daar is de kennis dan natuurlijk ook nog niet voor natuurlijk. Maar wel denk voor Miriam een soort van uitdaging. Ik denk als je bij een importeur navraagt je hier wel aan kan komen.
En misschien degene die ik ze aan weggegeven heb zou er nog een keer mee kunnen kweken dus je weet in principe maar nooit.