Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Terraria`s/ Aquaria`s

kevin

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan 1 ieder op het forum. Aangezien ik Terrariums en Aquariums wil gaan bouwen.
Maar nu is mijn vraag wat voor type terrariums/Aqariums vinden jullie het mooist of het handigst.

Vond die van de foto reportage een leuk idee maar hebben anderen nog betere ideeen eventueel.

Laat me dan iets weten.

Groetjes,

Kevin Immers

Coen Deurloo

Je vraag is nogal zwart/wit, en een eenduidig antwoord is daardoor onmogelijk.

Waar is het voor om te beginnen? Welke dieren moeten erin? Wat voor omstandigheden eisen die? Dat zijn allemaal factoren die meetellen in de keuze voor een bepaald soort bak of inrichting.

Persoonlijk vind ik, in het algemeen gezien, Plastic curvers het handigst, maar zeker niet het mooist. Persoonlijk vind ik een simpele inrichting het handigst, maar zeker niet het mooist... snap je een beetje wat ik bedoel?

kevin

Nee maar je vat mijn verhaal niet.

Ik wil glazen aqua`s en terra`s bouwen. Voor mijzelf en voor verkoop.
Niet denkend aan inrichting en dergelijke. De ventilatie die bedenk ik er zelf bij hoe ik dit zal maken alleen wat voor type bakken zoals je standaard terraria`s en aqauria`s kan kopen in winkels.

Misschien snap je het zo beter.

Coen Deurloo

Ik snap vragen meestal beter als ze juist gesteld worden.

Het enige advies dat ik je kan geven is; kijk wat het meest verkocht wordt en bouw dat na. Of doel je op salamander-specifieke aquaria en terraria?

kevin

Daar doel ik inderdaad op aangezien dit een salamanderforum is voor reptielen heb ik al bouwtekening staan. En beter kan ik de vraag niet stellen.

Coen Deurloo

In je 1e topic vroeg je wat wij mooie en handige aquaria en terraria vinden omdat je dat wil gaan bouwen.

In je 2e reply maakte je duidelijk dat je dit wil weten voor de verkoop, en het alleen om de aquaria/terraria zelf ging.

In je 3e reply werd pas duidelijk dat je het specifiek voor salamanders wil weten.

On-topic; Ik persoonlijk vind de bakken zoals Eric Peters ze heeft het handigst, met een schuin afneembaar deksel, hiervan staat een bouwtekening op het huisvesting onderdeel op de homepage.

alibombali

Mijn enige advies is: hou je bakken zo simpel mogelijk...dat werkt bij mij in ieder geval het beste

kevin

Ja ik snap wat je bedoelt Alex.
Maar aangezien ik het ook wil bouwen voor mensen die het in de huiskamer willen houden zoek ik daar ook een leuke bak voor. Dus ben aan het kijken voor allerlei ideeen en de ideeen die het meest gewilt zijn.

Maar ikzelf ga ook voor de simpelste :P.

Sergé Bogaerts

Ik heb veel plezier van aquaria/terraria met een schuine voorruit die er los op ligt. Afhankelijk van de hoeveelheid water die je er in wilt maak je het rechte stuk hoger.
Vermijdt ruiten die over elkaar heen schuiven, dat vind ik zelf de meest irritante terraria, omdat je altijd tegen die lelijke naad aankijkt en omdat zowel voederdieren als salamanders erg goed ontsnappen in dit soort bakken, welk rubber of schuim je ook tussen de ruiten zet. 

kevin

Aha oke bedankt Sergè daar heb ik wat aan. Zal ik er ook in verwerken erg bedankt.