Nieuwe ronde,nieuwe kansen?

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

petro pees

Ik mijn T.Shanjings na drie en halve maand weer terug geplaatst in hun zomerverblijf,vooral het wijfje heeft er schijnbaar schoon genoeg van.
De bedoeling is met tussenpozen het waterpeil te gaan verhogen,tevens de luchtvochtigheid.
Het laatste wil ik doen met sproeien en met behulp van een vernevelaar.
De nieuwe aanwinsten gaan met zijn vieren in het terrarium waar de andere vier hun"winterrust"in hebben gehad,foto,s daarvan volgen nog.
Tylototriton Shanjing

Qwertu

Wederom een mooi stelletje salamanders

®ob

Nice!

Heb je ook een foto van je totale bak?

Coen Deurloo

Leuk Petro! Mooie bak en schitterende dieren. Kunnen ze wel makkelijk uit het watergedeelte kruipen?

driessens rudi

Prachtige dieren Petro. Dit is toch iets wat, volgens mij, iedere salamanderliefhebber wel zou willen!!!! ;)

petro pees

#5
En hier de nieuwe aanwinsten in hun"nieuw"verblijf op de eerste foto er
net ingezet,op de tweede begeven ze zich(gelijk erna) naar de dichtst
bezijnde schuilplaats.
Tylototriton Shanjing

petro pees

Citaat van: Coen Deurloo op januari 16, 2008, 06:31:01 PM
Leuk Petro! Mooie bak en schitterende dieren. Kunnen ze wel makkelijk uit het watergedeelte kruipen?

Heel makkelijk,op de foto's is dat inderdaad niet te zien.
In het rechterdeel loopt het waterdeel over in een land- 
watergedeelte wat op zijn beurt weer overgaat in een
landgedeelte en dat gaat weer van laag naar hoger.
Zie foto.

En wat de vraag betreft van een foto van de totale bak
Rob,dan moet je even bij het topic Kweekverblijf? kijken
naar foto twee daar staat hij het duidelijkst.
Tylototriton Shanjing

petro pees

Sinds enige dagen is het aan het rommelen bij mijn Shanjings,er wordt ook regelmatig een rondedansje gemaakt.Alleen gebeurt dit (gister ontdekt)bij de mannen onderling dus heeft het niet met de eigenlijke paring te maken,
Plus nog het feit dat het alleen nog gebeurt bij de jongste Shanjings en niet meer bij de oudere.
Bij de oudere is hoofdzakelijk het vrouwtje aktief wat ik van Alex heb.Toen bleek dat bij de jongere bleek dat er twee mannen bijna doorlopend in het water verbleven,heb ik één van hun bij de het aktieve vrouwtje geplaatst.Lijkt een goede keus te zijn.
Tylototriton Shanjing

petro pees

En nog een veelbelovende foto!
Tylototriton Shanjing

alibombali

Ziet er goed uit....ik heb een van mijn mannen ook in het water gesignaleerd..

petro pees

#10
Jong bij oud goede is keuze geweest,gister ook luchtvochtigheid naar zo,n 99 procent gebracht.(dag,nacht)
Er wordt nu continu gedanst gedraaid en over elkaar heen gekropen en achter elkaar aan gezwommen.
Zo goed als zeker opname gezien van een spermapakket,het is prachtig om te zien hoe intensief ze met elkaar bezig zijn!
Foto's nemen is tot dusver niet mogelijk omdat de ramen van het terrarium vol condens zitten.
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

#11
Het ziet er allemaal veelbelovend uit,heb het mannetje duidelijk een spermepluimpje zien afzetten op een blaadje.Die even later nadat het vrouwtje er met haar achterzijde overheen ging verdwenen was.
Toch drietal foto,s gemaakt,één om te laten zien dat het terrarium tamelijk ondoorzichtig is,de twee andere een poging om iets op beeld te zetten.
Petro
Tylototriton Shanjing

®ob

Ik hoop over een paar dagen weer op dit topic te kijken en de eerste foto's van eitjes te zien Petro!

petro pees

Citaat van: Rob Keulers op mei 05, 2008, 11:12:50 AM
Ik hoop over een paar dagen weer op dit topic te kijken en de eerste foto's van eitjes te zien Petro!

Anders ik zelf wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :D
Maar dat zit wel snor!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

Citaat van: Rob Keulers op mei 05, 2008, 11:12:50 AM
Ik hoop over een paar dagen weer op dit topic te kijken en de eerste foto's van eitjes te zien Petro!

Nou Rob,
Ik gaf als antwoord dat het wel snor zou zitten,maar dat is dus niet zo.
Door omstandigheden ben ik maar af en toe thuis,dus veel zicht heb ik
op het ogenblik niet.Maar ik weet wel dat na die specteculaire dansen
van van de week,niets meer is gebeurt. :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Petro
Tylototriton Shanjing