Nieuwe ronde,nieuwe kansen?

petro pees

Het ziet er naar uit dat zo groot mogelijk het land op,bij mij in het water valt :'(
De één na de ander hijst zich uit het water en heeft zijn kieuwen verloren of is
daar mee bezig.
Balans ervan moet ik nog opmaken.
Petro
Tylototriton Shanjing

®ob

Dat klinkt niet best Petro.

Hoe groot morphen ze?

Coen Deurloo

Als leek doe ik een voorzichtige gok: is het water misschien te warm?

®ob

T. shanjing heeft graag temperaturen ergens 'in de twintig' bij de opkweek van de larven.

Coen Deurloo

Citaat van: Rob Keulers op juni 22, 2008, 12:07:21 PM
T. shanjing heeft graag temperaturen ergens 'in de twintig' bij de opkweek van de larven.

Te warm zal het dan niet snel zijn, tenzij ze in de vensterbank o.i.d. staan....

Jef Janssens

hoi petro,
dat is jammer om te horen.maar met hoeveel larven heb je ze in een bakje?
ik heb soortgelijke ervaringen met T. verrucosus,het beterde toen ik de larven per 3 of 4 in een bak had.
de dieren metamorfoseerden toen met 6-7cm ipv 3-4cm.
ik hoop dat de zaken wat voor je beteren.
gr jef

petro pees

VALS ALARM!
Ik ben van mezelf heel wat gewend,maar af en toe.....!?
Toen ik aan het eind van de dag meer dan dertig juvenieltjes telde(Goede eters overigings)
voelde ik nattigheid. >:(
Ik heb alle 6 mijn bakken goed schoongemaakt en gecontroleerd,waarbij ik op meer als 45
Vulgarissen kwam.Die overigings al weer in de tuinvijver zitten(weet nu waarom ie zo vol zit ::))
Ik weet nu met enige zekerheid wat het verschil is tussen Shanjinglarven en hun,dat is de
staart.Die van de Vulgaris is dun en puntig en die van de Shanjing breed als een waaier.
Bovendien is hetverschil van kop tamelijk groot;de kop van de Vulgarislarf is duidelijk smaller en spitser,dan de kop van de Shanjinglarf.(duidelijk te zien als ze zo,n 14dagen oud zijn.)
Dus  de Shanjing larven zijn er wel,enkel een 10 a 20 minder. :-[
Feit blijft dat ik er niet voor  100 procent achter kan staan en ik even afwacht voordat ik met iets nieuws kom.(of het moeten eieren zijn.) :-X
Als ik weer over de larven van dit topic spreek doe ik dat wel in een nieuw topic. ;)
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

Okee,geen nieuw's meer ondanks het weer en dansende mannen met spermapakketjes en een héééél dikke vrouw. :o
Ik ben tevreden met wat ik over heb en hoop op een goed 2009 wat de leg betreft. ;)
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

Ik zou hier geen berichten plaatsen,alleen nog als er eitjes zouden zijn.
En dat is dus het geval ;D Op het moment dat ik dit schrijf is er een dame
aan het leggen. ;) Wordt vervolgt.
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

Ook vandaag zijn er weer eieren gelegt.Gister had ik een vermoeden dat de eieren werden gelegd door een vrouwtje van een eerder legsel.Heb haar na het leggen apart gezet waardoor ik nu heel zeker ben dat het vrouwtje van vandaag al eerder heeft gelegt.
De hoeveelheid eitjes weet ik niet.Heb de hele bups met mos(gister)weggehaalt,zo ook vandaag.
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

Ben de eitjes eens gaan tellen van een aantal dagen terug en kwam op
het aantal van 78,waarvan 4 onbevrucht.
Vondt er ook nog een aantal in de bak waar ze gelegd zijn,ze zaten wer-
kelijk door de hele bak heen!
Vaak zeer moeilijk vindbaar tussen het mos.
Petro
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Citaat van: petro pees op juli 10, 2008, 05:46:05 PM
Ben de eitjes eens gaan tellen van een aantal dagen terug en kwam op
het aantal van 78,waarvan 4 onbevrucht.
Vondt er ook nog een aantal in de bak waar ze gelegd zijn,ze zaten wer-
kelijk door de hele bak heen!
Vaak zeer moeilijk vindbaar tussen het mos.
Petro

Super resultaat Petro, das een flink aantal, gefeliciteerd!