Cynops Pyrrhogaster Van fukue island japan

Reinder

Hallo Allemaal,

Sommige van jullie zal ik kennen via de vereniging,anderen niet.
ik ben reeds een aantal jaren lid van de salamandervereniging en heb voornamelijk cynops soorten.

Zo kreeg ik een tijd terug van een kennis Cynops pyrrhogaster van het eiland fukue in japan.

Ik wilde jullie mede door wat foto,s laten zien hoe verschillend deze dieren zijn aan de andere pyrrhogasters.

veelal wordt sasayamae gehouden en hier en daar een aantal kanto dieren en misschien nog wat hiroshima dieren.

De Fukues zoals ik ze noem zien er alleen heel anders uit.
Zie de foto,s!!

Vorig jaar heb ik reeds gekweekt met de dieren,ik heb een 7 tal.
en dit jaar hoop ik ze weer te kweken zodra ze uit de winterslaap zijn weten we meer.hopelijk lukt het wederom zodat ook deze dieren hun weg kunnen vinden binnen de vereniging.

Laat even weten wat je van ze vind.

Vriendelijke Groet Reinder

Jef Janssens

hoi reinder,
ziet er erg goed uit,deze vorm had ik nog niet gezien.lijken net kruisingen met cyanurus.
ik ben in ieder geval al erg geintresseerd in wat nakweek.
gr jef

Henk Wallays

Reinder , ze zien erinderdaad apart uit hoor. Ook leuk dat je weet waar ze vandaan komen. Ik hou me alvast aanbevolen als de kweek slaagt. Momenteel heb ik zelf Kanto NK (larven) en hoop ik dat ik deze zelf kan opkweken. Alvast veel succes toegewenst met je volgende poging...

Hugo

Dag Reinder,

Dit is ook voor mij een nog onbekende variant.
Erg mooie dieren!

Succes met de kweek!

®ob

schitterend... Maar waarom worden deze dieren nog sayasamae genoemd? Wat is nog 'sayasamae' aan deze dieren?

Reinder, ben je ook een bezoeker van de landdag?

Coen Deurloo

@Reinder; Schitterende dieren! Alsof ik naar een nieuwe soort kijk...wat eigenlijk ook een beetje zo is.

@Rob; Deze wordt toch ook niet sasayamae genoemd?

Wouter

Ha Reinder, hoe is het ermee?
Aparte beesten. Ik nam aan dat de dieren van dat eiland op de Zuid-Kyushu vorm leken, maar ze zijn compleet anders! Zo te zien is de buik wel compleet rood, zoals de Zuid-Kyushu dieren? Bovenzijde is inderdaad sasayamae achtig. Super!

Reinder

Hallo Allen,

@Jef en Henk,mocht ik nk hebben dit jaar zal ik aan jullie denken.
ze gaan volgende week het water weer in,(succes met de kanto,s henk)

@Hugo: bedankt.

@Rob,ja ik ben een bezoeker van de landdag,maar ga niet ieder jaar heen,
ik woon in het noorden van het land en het is een drie uur durende rit.
maar komende landdag hoop ik weer van de partij te zijn.

@coen,thanks,ik zal proberen nog wat meer foto,s te posten.
op caudata.org staan ze ook.

@wouter:ja alles is goed,met jou ook?
ze zijn idd erg apart,helemaal omdat ik nog 4 andere pyrrhogasters "soorten" heb (waarvan 2 met vindplaats,1 F1 van mezelf en 1 nk van een ander verenigingslid) kun je mooi de verschillen zien.

Vriendelijke Groeten Reinder

Henk Wallays

Reinder ik vind de eerste 2 beelden bijzonder hoor. Had deze vorm al ergens eens gezien maar nooit gedacht dat we die hier ooit zouden zien . Bijzonder en zeer knap. Vergelijk ook eens met beelden van mijn Kii Peninsula dieren (die ik spijtige genoeg niet meer heb )

http://www.livingunderworld.org/photos/showgallery.php?si=Kii&perpage=12&sort=1&cat=500&ppuser=8&friendemail=email@yourfriend.com&password=&x=0&y=0

Kamil

Hi,

stunning animals! If you have some eggs left some day.... :o ;D

Best Greetings,

Kamil

Reinder

@kamil,auch ihre name habe ich notiert.(als ik het zo goed zeg haha)

Ik heb nog een foto van een juveniel van vorig jaar.
Niet kwalitatief hoogstaand maar het gaat mij om het staartgedeelte.
dit is vrijwel geheel oranje/rood,ook best bijzonder vond ik.

Vr Gr Reinder

Jef Janssens

dat is inderdaad vrij uniek,ik ben erg benieuwd naar nakweek van je dieren.
hebben deze dieren de "normale" pyrrhogasterlengte?het lijkt me dat deze vorm iets kleiner is.

Reinder

@jef:het mannetje is wel kleiner in vergelijking met bijv. sasayamae en ze zijn ook niet zo grof gebouwd.
De vrouwtjes zijn net zo groot als een gemiddelde pyrrhogaster vrouw.

Enfin ze zijn uit de winterslaap en zitten inmiddels weer een dag in het water.
1 dag hierna zag ik de man alweer vrouwtjes achterna zitten.
En ik hoop dat hij weer net zo mooi op kleur komt als vorig jaar,qua blauw in de staart.!

Hieronder nog een paar foto,s die ik zelf mooi vind ;D

als je goed kijkt bij de derde foto zijn de haartjes bij de cloaca alweer te zien.

fingers crossed.

Groeten Reinder

Jef Janssens

geef je ze een terrestrieële winterrust?en welke temperatuurwaarden probeer je te handhaven voor de winterrust?
gr jef

Coen Deurloo

Reinder, ik vind ze schitterend. Zou ik van de laatste fotoreeks de 3e op de frontpage mogen zetten als blikvanger?