Salamandra corsica discussietopic (samengevoegd)

Harry

weer 9 larven nu staat de teller op 26. 10 zijn er al vergeven, nog 8 en dan heb ik genoeg voor mezelf voor wat daarna komt heb ik een wachtlijst waarbij als eerste de mensen aan bod komen die meedoen aan het studbook
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

De eerste larve op het land. afgezet op 17 maart metamorfose 13 april bij 15 tot 18 graden. Lengte 4,7cm Het dier beweegt goed dus geen verlammingen. (zoals bij sommige houders is voorgekomen) Je ziet nog weinig tekening dier zoekt vochtige plekken op en zit meestal tussen de turfblokken.In mijn bak staat een plastic bakje grond en bladeren met mos en schors (droog deel) De rest bestaat uit aquariumzand met een klein poeltje 0,5cm waterhoogte zodat het dier alle soorten vochtigheid kan opzoeken

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex

Coen Deurloo

Ziet er goed uit, hou je die dieren apart of bij de ouderdieren?

Harry

apart tot ze een half jaar oud zijn Hier een foto van de bak op aanrecht 30 x 20cm

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex

Coen Deurloo

Hoe heb je dat deksel gemaakt? ziet er eenvoudig uit...misschien leuk om wat over te schrijven?

Harry

Het is gemaakt van een plastic hoekprofiel in 4 stukken gezaagd en aanelkaar gelijmd met pvc lijm
Het gaas is met een lijmpistool erop geplakt
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex

Harry

Vandaag weer 10 larven en een stuk groter ruim 4cm dus late legsels zijn toch groter
totaal staat nu op 36 (-3 die niet levensvatbaar waren)
dus ik heb er 33 waarvan er reeds 9 zijn vergeven dus over 24,
Aangezien ik er zelf maar 20 houd kan ik dus nu beginnen met afgeven aan alleen serieuze liefhebbers
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex

®ob

Gaat lekker!

zijn ook al je dieren weer gesignaleerd?

alibombali

In mijn buitenterrarium nog geen aktie...ik ben iedere avond 4 a 5 keer aan het sproeien (ik lijk wel een brandweer)

Roy van Grunsven

Ik had niet gedacht dat die beesten zoveel jongen zouden krijgen. Een erg goede zaak natuurlijk.

alibombali

Vanavond zag ik twee volwassen dieren met elkaar rollebollen....(slecht teken vrees ik)

®ob

Hoeveel vrouwen heb je waarvan je nakweek verwacht Alex?

alibombali

3 maar daar heb ik nu dus mijn twijfels over....gezien dat rollebollen..

Roy van Grunsven

Rollebollen lijkt mij een goed teken. Territorium gedrag krijg je juist in de voortplantingstijd.

alibombali