Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Kamsalamander in het wild

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wouter

Ik ging deze avond op zoek naar Kamsalamanders op een lokatie in zuidoost Brabant, waar ik de soort een aantal jaar terug nog gevonden had. Al na een paar minuten was het raak; een prachtige vrouw. Iets langer zoeken leverde drie volwassen individuen op. Erg leuk, aangezien deze populatie tussen de midden-brabantse en noord limburgse (onder de Maas) populaties ligt. Zelfs deze soort houd het in een sterk agrarisch landschap wel vol!

Coen Deurloo


Jari B

Dat is een teken dat het toch beter gaat met deze soort heb je hem soms bij Berghem(Herperduin) gevonden daar stond in de krant dat ze daar ook waren gevonden.

petro pees

#3
Citaat van: Jari B op maart 29, 2008, 02:23:22 PM
Dat is een teken dat het toch beter gaat met deze soort heb je hem soms bij Berghem(Herperduin) gevonden daar stond in de krant dat ze daar ook waren gevonden.

Yari
Berghem ligt niet in zuidoost-brabant,voor zover ik weet.
Maar het blijft mooi ze op deze wijze te vinden en te kunnen
fotograferen.
Petro.
Tylototriton Shanjing

Wouter

@ Jari; het is geen teken dat het beter gaat, maar door een goede poel hebben de salamanders daar waarschijnlijk al decennia kunnen overleven terwijl het complete gebied rondom veranderd is. Ik verwacht niet dat ze zich nog ooit op andere plekken in de buurt kunnen vestigen tenzij het landschap compleet veranderd. Inderdaad geen Herperduin!