Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Foto's L. Italicus juvenielen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Segers

Hallo allemaal,

Ik heb wat fotootjes gemaakt van net gemetamorfoseerde L. Italicus. Leek me wel leuk dat hierop te plaatsen.
Ik hou ze in een bak van 50x30 cm, ca 10 cm water en eilandjes van steen/piepschuim met javamos.
Ze maken het prima, eten groene bladluizen, kleine fruitvliegjes, rode muggelarven. De gemetamorfoseerde larven eten ook in het water.

Groet.

Segers

Grt

Erwin Bakker

Ziet er goed uit! Je hebt dus besloten om ze aquatiel te houden?

®ob

Mooie diertjes!

ik dacht dat italicus morphs in een drogere omgeving gehouden moesten worden, maar ik vind er maar akelig weinig informatie over


Segers

Ja ik weet het ook niet zeker, dat dacht ik ook. Ze lijken het zo prima te vinden. Ze eten ook goed onder water dus het leek me logisch dit te handhaven.

®ob

wat dat betreft zou ik ook niks doen zolang het goed gaat!

heb je nog meer salamanders buiten de italicus?

Segers

nee maar ik ben bang dat het niet hierbij blijft ;)
Ik hou wel al jaren bombinaatjes.


Coen Deurloo


Jari B


Sergé Bogaerts

Er heeft ooit een prima artikel in Lacerta gestaan van het eerste erelid van de Salamandervereniging: Ad Bouwman...zoek en gij zult vinden ;-)

Segers

Thanks! Ik ga er naar op zoek. Iemand hier die dat stuk heeft?
Verzorging schijnt overigens vergelijkbaar te zijn met Boscai. Daar heb ik wel veel info over.

Groet
Roy

Segers

Ze zitten nu sinds een paar weken in een volledig terrestrische bak. Ze kwamen steeds minder in het water. Doen het verder prima, zijn goede eters, op 1 na, die heb ik in een apart bakje gezet en lijkt er bovenop te komen. 

StijnH

ziet er mooi uit hoor! ;D
hoeveel heb je er?
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus