Cynops orientalis en Pachytriton labiatus bakken

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ingrid

Dit is de toekomstige Cynops orientalis bak 70x30x30



De planten moeten nog wel even goed gaan groeien



Landgedeelte

Dit is de tijdelijke bak van de Pachytriton labiatus 80x35x40 totdat ik een ander huis voor ze heb gevonden.







Op en aanmerkingen en adviezen zijn welkom!

Coen Deurloo

Lijkt mij prima in orde, kunnen de C. orientalis onder de leistenen om te schuilen?

Ziet er keurig uit Ingrid, voldoende schuilplaatsen ook voor de P. labiatus...mooi!

Ingrid

Ja, ze kunnen onder de leistenen schuilen, er zit nu nog een  P. labiatus onder verstopt, die zit daar zo lekker dat ie even geen zin heeft om van bak te gaan verhuizen  ;D

Ik zal hem er zo eens onder vandaan lokken met een lekkere regenworm!

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Robkeulers

het gaat voornamelijk om de schuilplaatsen, en die zijn er zat! het zijn trouwens bakstenen als je het mij vraagt, geen leistenen. Maar ziet er echt super uit.. simpel, doch mooi en doelmatig!

Let erop dat je bak niet te warm wordt. Eventueel zou je nog een klein beetje stroming kunnen aanbrengen, maar niet teveel.

Goed bezig Ingrid!


Ingrid

De leistenen zitten in de Cynops bak en de bakstenen in de Pachytriton bak  ;)

Ik wil morgen nog wat meer schuilplaatsen maken in de Pachytriton bak, wat pvc buizen of zo, niet mooi om te zien maar ik vertrouw het niet 5 van die dieren in een te kleine bak...

Er staat wel iets stroming in, de uitloop van het filter staat iets op het water gericht aan de linkerkant maar de uitstroombuis zit nog te hoog. Morgen ga ik die verlagen zodat er iets meer stroming komt.


Robkeulers

Potver!

ik meende dat je de orientalis bak had leeggemaakt en daar je labiatus bak van had gemaakt... sorry!

Ingrid

Nee gelukkig was dat niet nodig, ik had nog een bakkie leeg staan  :)
Zwommen wat guppen in maar die zijn weer doorgeschoven.

Joey Immers

#8
hoihoi.

Heel mooi gedaan en ook genoeg verstop plekken voor de beesten.

En ook zeer mooi voor het oog, Nice !!

Gr joey

(spelling wel goed ?)
Joey immers.

hypselotriton orientalis

StijnH

Hier is maar één woord voor!

WOW!!!!!!!!!!!

echt super, en ook erg verzorgd.
mijn complimenten ;)

gr. Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

sala-fan

zeker weten WOW :o
die cynops orientalis bak is gaaf
ik heb ze zelf ook
maar jouw bak is t mooist ;D
hou ons op de hoogte!
Maarten

Ingrid

Bedankt voor de positieve reactie's :D

De orientalisbak is inmiddels weer iets veranderd, ik heb er wat Saggitaria bij gezet en nu is hij helemaal naar mijn zin.
Nou ja, bijna dan, ik heb nog geen bewoners :(
Dus als iemand weet wie ze over heeft of welke winkel ze heeft zitten dan hoor ik dat graag!