Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Paramesotriton laoensis

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

alibombali

mijn nieuwste aanwinsten uit Gersfeld van Paul Bachhausen meegenomen door Serge...

Robkeulers

Mooi man Alex! ik pas er ook op een paar sinds een maand of 2 nu..  schittende dieren waar je niet uitgekeken op raakt!

Joey Immers

schitterend !!! :o

Koop je er niet te veel bij anders weet je het wel weer heh  ;)

Hoe gaat het eigenlijk met je salamandra anfraimaculata ??

Gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

DannyS

Wat een plaatjes. Ik dacht eerst dat het foto's waren die van onderen genomen waren :).
Dit zijn vuurruggen :p

Harry

mooie aanwinsten kun je eens een foto maken met een meetlat erbij en vertel eens hoe je ze gaat houden
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alibombali

Ze zijn 4,5 - 5cm en hebben het postuur van net gemetamofoseerden marmertjes..
Ik hou ze op grind met een waterpartij van 1cm
vanmorgen heb ik ze al muggelarven zien eten...

StijnH

Heej alex,

wat een geluk weer met die parchtige aanwinsten! :o
wat een beauties :-*
ken die soort eigenlijk helemaal niet nou bijna niet maar wel echt hele mooie beestjes!
veel suc6 met ze!

Misschien kun je is een foto van het het verblijf????

Mvg,
Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Harry

bestaat er een artikel over deze soort? met name over hoe de jonge dieren opgekweekt moeten worden. Zou leuk als dat vertaald zou worden voor deze site.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

salamandre


Vercnocke Redgy

Alex,,Prachtige dieren was het eerste dat door mij heen ging.succes met je nieuwe kroost ene hopelijk is er iemand van plan over deze soort een lezing samen te stellen ...hint ALEX..

alibombali

ha...Redg...ik ben een kwekerd geen spreekerd.. ;D ;D ;D

petro pees

Begin dit jaar plaatste Henk Wallays een foto van een parmesotriton Laoensis in foto,s en filmpjes,onder het kopje gaaap.
Vanaf dat moment ben ik verkocht wat dit soort betreft,Alex jij had er nog onder gezet die staan ook nog op me verlanglijstje.Nu niet meer dus ;).
Ze zijn prachtig!!!Wees er maar heel zuinig mee,het enige wat ik er nog over kan zeggen is.
JE WEET WAAR IK WOON en ik ben helemaal niet te belazert om voor ze te zorgen(en zo) :D :D :D
Petro
Tylototriton Shanjing

Robkeulers

Dit zijn mijn beestjes. Ik hou ze simpel naar de aanwijzingen van de kweker.

Er is wel wat informatie op het net te vinden van de kweker over de opkweek van deze dieren, voor iedereen te vinden op caudata.org. Vertalen is in mij beleving nog weinig zinvol aangezien slechts enkele deze soort houden. Eerst moeten er nog voor een aantal gangbare soorten caresheets vertaald of gecreƫerd worden.

Robkeulers


alibombali

Ahhhh...aan de foto's te zien zou het best wel 'ns familie van mijn dieretjes kunnen zijn....