Goudvissen bij jonge axolotls?

Natasja91

Goeiedag!

Ik ga zaterdag twee jonge axolotls ophalen.
Ze zijn twee maandjes oud.
Nu heb ik twee goudvissen in een bak zitten die ik eigenlijk heel graag in het aquarium wil zien rondzwemmen.
Ik weet dat axolotls guppen eten (als ze wat ouder zijn).
Maar ik vroeg me eigenlijk af of goudvissen er wel bij kunnen en of het misschien scheelt dat ze er dan bij zitten vanaf jonge leeftijd.

Ik hoo het graag  :)

Robbin

Zou het zelf niet doen, vooral om wat ik gezien heb in dierenwinkels de afgelopen tijd.. de axo's missen pootjes, kieuwen, stukken van de staart. :-X
De broertjes en zusjes van die van mij zaten ook in een bak met goudvissen en daar was bijna niets van over. :(
De vissen gaan aan de axolotls knagen, dus het lijkt me geen verstandig idee..

Robkeulers

Vissen leveren axo stress op, geen goed plan dus!

het beste kun je axo alleen plaatsen, zelfs met slakken zijn er ongelukjes bekend. Kijk eens op hier (klikerdeklik) naar wat er allemaal kan gebeuren als je dergelijke soorten mixed.

succes!

Natasja91

Oeh, geen goed plan dus.
Bedankt voor jullie reacties.
Maar guppen, kunnen die er dan wel bij als voedsel of ook gewoon liever niet?
Niet dat ik persé vissen erin wil hebben hoor, maar ik lees regelmatig dat men er guppen bij gooit als voedsel. Maar als vissen stress leveren lijkt me dat ook niet helemaal geslaagd  ???

Coen Deurloo

Over het algemeen gezien kun je beter geen vissen bij de axo's houden. Zeker in het begin kunnen de axo's nog gestrest zijn van de overplaatsing, de nieuwe behuizing, etc...het zal de dieren dan zeker niet extra kalmeren als je er visjes bij doet. Het risico zou ik niet lopen!