Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Nog een paar ...

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk Wallays

uit de 'oude doos'

T. carnifex (man)



T. verrucosus



De zeldzame P. asupak (op fieldtrip in de natuur getrokken waar we ze ook hebben gelaten ;-))



Deze staat (nog) altijd hoog op mijn fotografisch verlanglijst, de robuste Dicamptodon tenebrosus een pracht van ee beest . Foto's dateren nog van de Oregon dia's uit 1998 ...


en hier een neoteen dier wat we in Oregon mochten vinden (zeker 30 cm lang !)


en de kleinere larven


En een andere niet zo courante Oregon soort die we mochten spotten toen Plethodon larseli met zijn typische zalm rode buiktekening




Robkeulers

Het zijn weer machtige plaatjes Henk!

Ik snap alleen nog niks van die US- soorten, ze lijken zo enorm veel op elkaar, ongefelijk zeg..

Henk Wallays

Dat P. glutinosus complex is inderdaad iet zo evident, maar als je op de locatie bent met 'kenners' helpt het uiteraard een heleboel... Die pletodon zijn eigenlijk vnlk. bossoorten die je in vochtig (maar niet nat) terrarium redelijk tot goed moet kunnen houden . Het zijn ook bijzonderde dieren want ze zijn redelijk goed geëvolueerd en hebben zelfs een 'sociaal' gedrag. Wel iets frisser dan gebruikelijke kamertemperaturen te houden en niet teveel licht (mos varens, ... ). Maar ja ... je moet ze dan eerst nog te pakken kijrgen hé !


Coen Deurloo

Geweldige foto's weer Henk, ik kan er geen genoeg van krijgen!

salamandre

Altijd mooie foto's! Goede close-ups