Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

prachtig 5 dec cadeau

Roel

Uiteraard moet morgen de goede man hem nog officieel afleveren maar er komt een prachtig boek in mijn schoen!
Der Feuersalamander geschreven door Burkhard Thiesmeier.
gebonden, 192 pagina's, 71 afbeeldingen gedeeltelijk zwart wit en gedeeltelijk in kleur en diverse tabellen.
Dit boek gaat uitsluitend over vuursalamanders, alle soorten en ondersoorten worden behandeld en afgebeeld. Ook de Noord Afrikaanse.
Het is een zéér uitgebreid werkstuk geworden en zeker de moeite waard om hem in de kast te hebben.
Enige mogelijke nadeel het is uiteraard een Duits talig boek.
Ik heb het boek rechtstreeks besteld bij de uitgever(per e-mail via de website) op vrijdag en het was afgelopen dinsdag al in huis via de post. Betalingswijze was achteraf dus ook erg prettig.
Uitgeverij Laurenti-Verlag te Bielefeld.
ISBN nummer 3-933066-21-2 Kosten: €30 exclusief verzendkosten €4,70.

Gerrit Krips

Bedankt voor de tip! Het boek heb ik inmiddels besteld. Wel te laat voor de schoen, maar prachtig op tijd voor de kerstboom. Hoewel...daar had ik eigenlijk The Amphibians and Reptiles of Greece voor bestemd. Nou ja, ik verzin nog wel een excuus,

Sergé Bogaerts

Let vooral op de uitstekende kleurenfoto's van o.a. Salamandra algira en Salamandra infraimmaculata haha!! ;D
Het is een erg goed boek waarin ook zeer veel geschreven is over de ecologie van de vuursalamander in Duitsland waar Burkhard zelf jarenlang onderzoek heeft gedaan. 

salamandre

inderdaad een erg goed, boek, stukken beter dan het zwaar verouderde feuer- und alpensalamanders.

Robkeulers

Dit boek heb ik al een jaartje in mijn bezit, erg goed!

Het is echter wel een boek voor degenen die toch wat diepere achtergrondinformatie zoeken, aangezien er redelijk veel details in staan.

Maar voor de freaks onder ons fantastisch natuurlijk! (ondanks dat het Duits is :) )

Jari B

Komt er ook ooit een vertaling in het Nederlands?
Want mijn Duits is niet zo heel erg goed  :-\.

Roel

Beste Jari,
Waarschijnlijk wordt het vooralsnog nog niet vertaald.
Maar wie weet voor de toekomst?
Ik heb denk ik al wel een vermoeden dat Sergé foto's geleverd heeft.
Gr Roel

Coen Deurloo

Zoals al eerder besproken op dit forum is het economisch gezien niet interessant om een boek naar het Nederlands te vertalen. Engels is een ander verhaal, al zal het niet zo snel gebeuren gezien de info in dit specifieke boek blijkbaar erg op de lokaliteit van vuursalamanders in Duitsland gericht is.

Robkeulers

Als een boek vertaald wordt gebeurt dat in de regel niet al te lang nadat het uitgebracht wordt, en dit boek loopt toch al even mee  ;)

Sergé Bogaerts

Dit boek wordt niet vertaald. Althans ik acht de kans zeer klein. Het is uitgegeven in een reeks van monografieën die allemaal Duitse soorten centraal stellen. De uitgeverij (eigendom van Burkhard Thiesmeier) geeft geen engelstalige boekwerken uit.
Jari:  ik heb ooit een cursus spaans gedaan Spaanse boeken over beesten te kunnen lezen...een taal leren is veel makkelrijker als je echt wilt weten wat er staat dan als je dom woordjes moet stampen ;-)

Jari B

Op school heb ik het gehad, ik kon het wel een beetje maar het was wel allemaal stampen.
Ik denk niet dat ik Duits nog ga leren, ik ga liever voor een beroep beter mijn best doen dan voor een taal.
Ik vind dat ik daar wat meer aan heb.
Dus dan heb ik nou pech, maar ik wacht wel totdat er een Engels boek over vuursalamanders uitkomt.