huisvesting

decoen

ik ben nieuw op het forum en ik heb ervaring met reptielen en amfibieĆ«n (luipaardgekko's baardagamen , skink, daggekko's  boomkikkers en gifkikkers)  en ik zou graag de tijgersalamander gaan houden of  de iets kleiner Ambystoma maculatum
op het internet vind je niet zoveel info over de huisvesting  en de grote van de terrariums enzv .....

ik weet dat het verkeert gepost staat maaar ik wist niet waar het te plaatsen en tenslotte zijn het ook ambystoma mijn excuses :'( daarvoor indien iemand weet waar het te plaatsen zou u het dn willen verplaatsen

mvg

Kenny

Hallo decoen, voor tijgers of andere ambystomasoorten is de huisvesting doorgaans dezelfde. Ik tik hier snel een simpel voorbeeld neer.
6cm bosgrond met stukken takken, schors, bladeren en mos als schuilplek, zorg voor zowel vochtige als drogere plekken.
Opacums zijn wel zeer timide, ze graven zich in en je zult ze niet zo heel veel te zien krijgen.

Hier meer over tijgers en hun huisvesting: klik mij

Groeten Kenny
btw: welkom
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Het verschil in grootte van de A. tigrinum en A. maculatum is te verwaarlozen, de A. tigrinum is wat 'plomper' gebouwd, maar mijn grootste A. maculatum is groter dan allebei mijn A. tigrinums.

P.S. Kenny, volgens mij heeft hij het over de A. maculatum, niet A. opacum ;).

decoen

Citaat van: Kenny op december 11, 2008, 05:19:09 PM
Hallo decoen, voor tijgers of andere ambystomasoorten is de huisvesting doorgaans dezelfde. Ik tik hier snel een simpel voorbeeld neer.
6cm bosgrond met stukken takken, schors, bladeren en mos als schuilplek, zorg voor zowel vochtige als drogere plekken.
Opacums zijn wel zeer timide, ze graven zich in en je zult ze niet zo heel veel te zien krijgen.

Hier meer over tijgers en hun huisvesting: klik mij

Groeten Kenny
btw: welkom

bedankt zeer nuttige informatie maar op die stite staat niet hoegroot het terrarium  moet zijn
weet u soms de lengte voor 1 of meerder dieren mvg

decoen

Citaat van: Coen Deurloo op december 11, 2008, 05:29:52 PM
Het verschil in grootte van de A. tigrinum en A. maculatum is te verwaarlozen, de A. tigrinum is wat 'plomper' gebouwd, maar mijn grootste A. maculatum is groter dan allebei mijn A. tigrinums.

zou goed kunnen met al die  namen van al die verschillende tijgersalamanders en de ''ondersoorten"

Kenny

Citaat van: Coen Deurloo op december 11, 2008, 05:29:52 PM

oeps ja inderdaad, valt het op dat ik een voorliefde voor opacums heb?  :-[
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

decoen

bedankt zeer nuttige informatie maar op die site staat niet hoegroot het terrarium  moet zijn
weet u soms de lengte voor 1 of meerder dieren

mvg

decoen

ik heb nog een klein vraagje wat is de ideale temperatuur  en hoe groot moet de bak zijn voor 2 volwassen dieren

mvg

Coen Deurloo

Voor 2 volwassen dieren is een bak vanaf 80 cm goed. Ik zou de temperatuur tussen de 5 en 20 graden houden, er staat ook e.e.a. beschreven in de link naar de caresheet die Kenny je gaf. Let ook op dat ze waarschijnlijk alles omwoelen (bij mij wel in ieder geval) en flink wat graven. Zelf heb ik wat PVC buizen in het substraat (cocopeat) ingegraven.

decoen

Citaat van: Coen Deurloo op december 12, 2008, 09:00:08 AM
Voor 2 volwassen dieren is een bak vanaf 80 cm goed. Ik zou de temperatuur tussen de 5 en 20 graden houden, er staat ook e.e.a. beschreven in de link naar de caresheet die Kenny je gaf. Let ook op dat ze waarschijnlijk alles omwoelen (bij mij wel in ieder geval) en flink wat graven. Zelf heb ik wat PVC buizen in het substraat (cocopeat) ingegraven.
zeer bedankt