Terrariumtafel

do

Door allerlei omstandigheden was ik genoodzaakt om mijn oude, wat uit de kluitengewassen, salon terrariumtafel te slopen. We hebben besloten een nieuwe, kleinere, te maken.
Hierna een kort foto verslag van de bouw van de nieuwe tafel.
Hij wordt wel niet bewoond door salamanders( door padden ) maar ik hoop dat jullie het leuk vinden op te zien.

do

Foto 2

do

Vervolg

decoen

ziet er zeer tof uit
succes met de kleinere ik kan niet wachten op foto's waneer het af is  ;D

do

vervolg

decoen

nice snel gemaakt welke padden gaan erin ?

Joey Immers

GAAF !!

echt stoer gemaakt.
zoiets wil ik ook later hebben...

GR joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

bisani 10

ben vanmiddag even wezen kijken. ziet er geweldig uit do

Joey Immers

Hoelang ben je eigenlijk bezig geweest met het traject.
en ik vind die omlijsting ook mooi gemaakt...

GR joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

dennis

ziet er mooi uit Do .Dat word de eyecather van de woonkamer .Ik heb wel een vraag waar zit de stroom aansluiting die zie ik niet op de foto of heb je dat al weggewerkt .Ik wil dat graag weten en ik denk andere leden ook .Maar het ziet er al super uit .

Robkeulers

Do, bedankt voor je super inbreng!

Kun je als het klaar is ook iets vertellen voor de gekozen materialen en waar je deze gekocht hebt?

Ik ben trouwens ook erg beniewd hoe je het gaat doen met de stroomvoorziening...

hou ons op de hoogte!

do

De tafel draait nu ongeveer een dag en alles gaat goed. Moet alleen nog wat dingen afwerken en mos "zaaien".
Even wat antwoorden op jullie vragen:
-Er zitten groene padden in
-De tafel is gemaakt van stelling materiaal dat ik heb gekocht bij Dutch Rana, wat aluminium strips ed gekocht bij de doe hetzelf zaak en glas bij de glashandel. De glasplaten die boven op liggen zijn van een soortglas dat wanneer het breekt in kleine stukjes uit elkaar vallen. Deze glasplaten had ik nog van mijn oude bak maar die kan je eventueel ook kopen bij de doehetzelf zaak of de glashandel.
-Stroom: de stroomdraden in de bak heb ik weggewerkt met aluminium u profiel. De stroomdraden buiten de bak heb ik naar beneden geleid. Onder de bak heb ik een stekkerdoos neergelegd. De bak staat op een nieuw kleed. In het kleed heb ik een gaatje gemaakt ( mijn vrouw is al veel gewend ) waardoor ik de stroomdraad heb gewurmd. De stroomdraad heb ik onder het kleed naar het dichtsbijzijnde stopcontact geleid.
-In de bak heb ik met piepschuim en tegelijm een soort eiland gemaakt. De binnenzijde heb ik opgevuld met kleikorrels en zand.
Ik ben tevreden over het resultaat maar zoals achteraf hadden veel dingen mooier en beter gekunt.
Wanneer jullie besluiten ook zoiets te bouwen kun je altijd even mailen om wat praktische tips te krijgen.

Robkeulers

Super...

wat waren grofweg de kosten Do?

do

Ik denk een €350,00. Als je het precies wilt weten kan ik het wel voor je nakijken op mijn bank afschriften.
Ik weet het niet precies. Ik had zelf nog veel materiaal en er geen een aantal dingen mis waardoor de kosten hoger werden. Het glas en de stelling kosten het meest.Verder had ik niet al het gereedschap (bv poptang). Dit moest ik kopen maar heb ik later ( bij nieuwe projecten )vast nog veel plezier van.
Verder zitten er aan de achterzijde ventilatieroosters die achteraf niet noodzakelijk waren(hogere kosten)
Oja Ik ben met deze bak ongeveer 40 uur bezig geweest. Ik heb niet een echte werkplaats met een goede werkbank en bankschroef en het was het prototype daardoor kost het wat meer tijd.
Rob: Als je zover bent dan kom je maar eens kijken dan geef ik je wel wat tips.

Coen Deurloo

Ik vind het een geweldig leuk project, bedankt voor de foto's en de info!