mijn taricha's en jonge shanjings.

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Erwin Bakker

Was de bak vochtig genoeg? Doodgaan van kamertemperatuur terwijl ze gewoon blijven eten lijkt mij niet voor de hand liggend.

Robkeulers

Mij wel!

Ik ken een voorbeeld van een Duitse salamandervriend die zijn redback's te warm hield. De dieren waren gewoon gezond en aten normaal. toch stierven ze allemaal (naar later bleek) aan oververhitting.

Erwin Bakker

Hoe zagen ze het verschil tussen oververhitting en uitdrogen of was de bak vochtig genoeg?

Joey Immers

ik had ze op een laagje water en spagnum erin...
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Robkeulers

In Deze (klikkerdeklik!) caresheet staat duidelijk dat ze niet houden van zowel open water (ze hebben niet eens water nodig voor de voortplanting!!) als hoge temperaturen. 24 graden is al dodelijk, en die bereik je al heel snel met een beetje kunstlicht of direct zonlicht.


Erwin Bakker

Ik heb ook cinereus gehad en dan kwam de temperatuur ook hoger in de 20 graden en daar konden ze prima tegen. Ik denk dat het iets complexer is dan zuiver een temperatuurwaarde. Dat water/spagnum lijkt mij in elk geval niet een hele goede inrichting. In de natuur zitten deze dieren bijvoorbeeld in een bossige omgeving onder stukken hout e.d. (Zelf heb ik deze soort in zo'n omgeving veel gevonden in New Jersey.)