algira larven

do

Mijn ochtend begint vanmorgen goed!
8 larven in mijn buitenbak van mijn algira's
Ik heb ze uit de bak gehaald en in een bakje in de schuur gezet.
Er staan op het forum veschillende methode van opkweek.
Ik denk dat ik ze in schuur zet in een bakje met lucht pomp. Het voer zal oa bestaan uit watervlooien en tubifex. Mee eens?

Kenny

Wow das mooi Do! De dag direct mooi gestart lijkt me ;)
Aarzel niet om foto's te schieten ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Hey Do! Wat gaaf zeg, gefeliciteerd! Het lijkt me ook erg leuk om foto's te zien. Hou ons op de hoogte en succes!

Hugo

Do,..

Top zeg, gefeliciteerd!
Ik sluit me aan bij Coen en Kenny, beeldmateriaal is enorm welkom! ;D

Veel succes met de opkweek en vooral ook veel plezier!

Robkeulers

Hey Do, jouw kweekjaar is fantastisch begonnen zeg!

Succes met de opkweek!

Wouter

Dat is enorm vroeg! In het wild zitten ze nog onder de sneeuw! Luchtpompje is inderdaad belangrijk, veel voeren! Als je kan, pak dan een vrij groot aquarium.

Bij ons kwamen de larven meestal in meerdere worpen, dus misschien is er morgen weer wat, succes ermee!

Harry

super Do, Ik ga vanavond ook maar eens in mijn bakjes kijken. Eind van de week wordt het 10 graden en dan zullen ze toch aan de wandel moeten. Heb je ook de volwassen dieren zien wandelen
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alibombali

Wouwie...gefeliciteerd, kun je een beetje aan vlooien komen?

Sergé Bogaerts

Ik had begin januari al larven binnen (van de dieren die oorspronkleijk via Oberhausen zijn geïmporteerd).

Ik kweek ze op in plastic bakjes, met veel waterplanten en geen zuurstof. Wel weeklijks waterverversing en max 5 larven per bakje. Ik voer vooral tubifex, enchytreeën en soms muggenlarven en watervlooien. De eerste twee kan ik makkelijker aan komen. Ze staan in de keuken, bij 10-15 graden. Pas op voor kannibalisme.

En nee, ik heb niks af te geven voor het geval mensen ze willen  :). Ik wil eerst mijn eigen kweekgroep weer op sterkte brengen.

alibombali

Word dus een Algira-topjaar!!!....hoeveel larven heb je gehad Sergé?

Sergé Bogaerts

Eerlijk gezegd....ergens tussen 15-20. Ik heb het opgeschreven maar weet het zo niet uit mijn hoofd.

do

Volgens heb ik er weer 2 larven bij. Straks even onder de stenen kijken om zien of het er meer zijn.

do

Ik weet niet of jullie op deze wijze op de hoogte gehouden willen worden maar zaterdag had ik een larf en zojuist zag ik er nog een zwemmen. In totaal heb ik er nu 12.
Ik kan nu niet verder kijken want het vrouwtje zit nog in de waterbak. Het lijkt wel een ander vrouwtje.
Dit zou mooi zijn want dan heb ik van beide dames jongen.

Robkeulers

en of we op de hoogte willen blijven!

wat leuk voor je Do!
nog geen uitval gehad?

do

Tot nu toe gaat het erg goed. Geen uitval.
Ik heb de larven in driebakjes gedaan. Ze staan op zolder(temp. ongeveer 15 graden).
Ik voer ze watervlooien en enchytreeen. Volgende week zal ik kijken of ik aan tubifex en rode muggelarven kan komen.