Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

normale prijzen??

Steven DC

Ik ben weer op zoek naar salamanders. Ben er nog niet uit welke soort ik juist wil gaan houden, maar had alvast een mailtje gestuurd naar tropenparadies om eens een prijslijst aan te vragen. Nu kreeg ik de prijslijst aan en viel haast op m'n kont! :o

Ambystoma opacum - € 90,--

Cynops cyanurus - € 30,--

Cynops orientalis - € 8,50

Cynops pyrhogaster - € 19,--

Desmognatus fuscus - € 30,--

Notophalmus viridescens - € 25,--

Paramesotriton chinesis - € 25,--

Plethodon glutinosus - € 39,--

Pachytriton labiatum - € 19,--

Pleurodeles poireti - € 70,--

Pleurodeles walti - € 19,--

Ranodon shihi - € 130,--

Triturus marmoratus - € 49,--

Tylototriton shajin - € 59,--

Tylototriton verrucosus - € 59,--

Nu ff serieus... zijn dit normale prijzen?? :o

Kenny

Dat is nu eenmaal het verschil tussen winkel vs. particulier / wildvang vs. nakweek
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

petro pees

Er zijn inderdaad grote verschillen in prijzen,de prijzen die hier staan zijn tamelijk normaal.
Dus ik zou maar weer op mijn stoel gaan zitten. ;)
Petro
Tylototriton Shanjing

Harry

zie je mailbox. Dat zijn te hoge prijzen voor meestal ongezonde wildvangdieren.

een kleine richtlijn waar je misschien wat aan hebt:

Normale prijzen zijn voor nakweekdieren van 1 jaar oud gemiddeld 15 euro en voor volwassenen ongeveer 25 euro. Dit geldt voor de gangbare soorten. Zeldzame soorten wordt over het algemeen meer voor gevraagd.

En het hangt natuurlijk ook van de verkoper af.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

Een aantal prijzen vind ik redelijk, maar sommige prijzen zijn absurd. 59 euro voor T. verrucosus en T. shanjing? Daar zou ik persoonlijk niet meer dan 15-20 euro per stuk voor over hebben.
Het meest belachelijk vind ik 49 euro voor 1 T. marmoratus.. die zijn hier binnen de vereniging voor ongeveer 10 euro te krijgen..

Rowan Willemsen

ideaal dat je dit even post ik had namelijk dezelfde mail gestuurd maar zonder resultaat.
Maar ben op zoek naar een landsalamander en dacht dat de opacum wel wat goedkoper zou zijn.
Maar als ik dan weer trouwens naar de viridescens kijk 25 euro, vind ik dat relatief goedkoop want ik heb ze toch ook veel duurder gezien!

Maar mogen we aannemen dat dit allemaal wildvang is?

Robkeulers

verrucosus, shanjing, waltl, en marmoratus zijn nakweek, de rest is wildvang. Enkele weken geleden heb ik de dieren gezien, maar ik vond het merendeel er niet al te best uitzien om heel eerlijk te zijn.

Kenny

Citaat van: Rowan Willemsen op maart 04, 2009, 06:04:48 PM
Maar mogen we aannemen dat dit allemaal wildvang is?

Ja  ;) (voor de amerikanen)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Harry

Rainer westhold die ook altijd in houten is en altijd mooie dieren heeft doet zijn nakweek altijd naar het tropenparadies. De nakweekdieren van het tropenparadies zijn bijna allemaal van hem afkomstig. Hij staat meestal ook in houten en kun je dus de dieren wel goedkoper krijgen
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Steven DC

hmm oke. Dacht dat tropenparadies vooral nakweek verkocht... Vond het een beetje vreemde prijzen omdat ik nog nooit meer dan €15 heb betaald voor salamanders. Voor T. karelinii, T. marmoratus, C. orientalis en L. Italicus betaalde ik destijds zelfs maar €5/stuk...

@Harry: m'n mailbox is leeg Harry. Had je iets gestuurd dan?

Joey Immers

Bij tropenparadies moet je zoiezo sowieso uitkijken, ik heb daar ook een keer een koppeltje shanjings weggehaald en die zaten helemaal onder de flagelaat.
Maar inderdaad meestal wildvang daarzo.
Je kan het beste op dit forum blijven neuzen;)
Joey immers.

hypselotriton orientalis