Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Mijn nieuwe aanwinsten.

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jari B

Ik ben vandaag naar Hamm gegaan en heb er 2 Neurergus kaiseri gekocht, 1 man en 1 vrouw van 2 jaar oud.
Hier zijn enkele foto's van de 2 en hun verblijf.
Ze hebben al allebij gegeten.










Robkeulers

#1
Jari, ik vrees dat je wildvangdieren hebt gekocht. In het andere topic geef je aan dat ze van 2007 zouden zijn. Ik kan me slecht voorstellen dat kwekers kaiseri 2 jaar opkweken en ze dan verkopen op een beurs.
Er zijn nog enkele leden van de salamandervereniging die in het verleden exact dezelfde ervaring hadden. De 'kweker' vertelde een mooi verhaal, maar het bleek uiteindelijk wildvang te zijn. Weet je toevallig hoe de verkoper heette?


ongelofelijk triest  dat er nog steeds wildvang plaatsvindt van deze schitterende dieren die op de rode lijst als 'critically endangered' staan. Als we nog even zo doorgaan zijn ze er straks dus echt niet meer!




Coen Deurloo

Je foto's zijn veel te groot, probeer ze wat te verkleinen zodat we ze goed kunnen bekijken ;)

Harry

Rob, hoe weet je zo zeker dat het wildvang is? Er is de laatste 2 jaar heel veel gekweekt in duitsland. En ik weet zeker dat ze niet van het tropenparadies komen, want daar staan ze niet op de lijst.
Als je dit soort dingen niet zeker weet schrijf dan niet zo,n negatieve reactie op een aanschaf van iemand die enthousiast zijn nieuwe dieren wil laten zien.

En ook de 2e reactie is weer negatief. Zorg dat er op de gewone manier foto's geplaats kunnen worden en niet via een omweg. Logisch dat er dan wel eens een foutje wordt gemaakt!

Jari gefeliciteerd met je nieuwe dieren. Laat maar weer iedereen een poepie ruiken door volgend jaar als eerste met kaiserii te kweken

succes
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Robkeulers

Ze hoeven niet van het tropenparadies te komen, er zijn meer leveranciers. De aanname dat het waarschijnlijk wildvang is, is omdat mensen die kaiseri kweken de dieren na maximaal een jaar verkopen. Deze dieren zijn twee jaar oud volgens de verkoper.... Daarbij kennen we ook het verhaal van een ander forumlid (zijn naam kan per PB gevraagd worden) die ook 2 jaar oude nakweek kaiseri kocht dat naderhand wildvang bleek te zijn.

Zo gek is dat verhaal niet Harry.

Ook Coen's reactie is helemaal niet negatief! hij geeft de tip om de foto te verkleinen zodat we beter zien wat er staat. Er staat niks negatiefs in Harry, kom op...

Jari B


Robkeulers

Dank je Jari, nu zijn de dieren beter zichtbaar...

Het is wel mooi spul.. da's zeker!

Robkeulers

ik gun je trouwens van harte dat het goed gaat met de dieren Jari, laat daar geen misverstanden over bestaan! Hou ons maar op de hoogte hoe het met je dieren gaat. Mijn opmerking over het wildvangverhaal doet daar helemaal niks aan af.

Weet je de naam van degene waar je de dieren van kocht? En had hij meer salamanders te koop, of alleen de kaiseri?

Coen Deurloo

Citaat van: Harry Dresens op maart 14, 2009, 08:18:24 PM
<knip>

En ook de 2e reactie is weer negatief. Zorg dat er op de gewone manier foto's geplaats kunnen worden en niet via een omweg. Logisch dat er dan wel eens een foutje wordt gemaakt!
<knip>


Sorry hoor, maar wat een onzin. Mijn reactie was helemaal niet negatief.

Harry

klopt over die foto's was niet echt negatief. maar er stond op dat moment bij de eerste 2 reacties niet eens gefeliciteerd of succes.

probeer jezelf eens te verplaatsen als je net dieren hebt gekocht en er komen 2 reacties: de ene dat je als het ware een slechte aankoop hebt gedaan en de andere dat je foto's te groot zijn. iets genuanceerder had wel gekund

Uiteindelijk stammen  alle en ook jullie  nakweek kaiserri's ook af van de illegale import van het bioncenter destijds (want daar komen alan's eerste dieren uiteindelijk via via ook vandaan). Je mag het dan wel nakweek noemen, maar uiteindelijk doe je er dan toch net zo hard aan mee door nakweekdieren af te nemen
(waar ik overigens niet op tegen ben)

ff uitleggen: als niemand nakweek kaiserii wil hebben, worden er ook geen dieren uit het wild gevangen. Juist doordat er bedragen tussen de 80 en 100 euro gevraagd werden en gekregen werden voor kaiserii's werd het lucratief dieren uit het wild te vangen om vervolgens de eieren te nemen, de nakweek duur te verkopen en daarna de dieren halfziek door te verkopen.

En dat is in Duitsland heel veel gebeurd. Maar in feite stammen alle nakweek kaiserii's op dit moment af van die import van het bioncenter van de laatste jaren. Als je dus echt principieel bent doe je ook niet mee aan het afnemen van de nakweekdieren tegen hoge prijzen, want dan wordt het geld belangrijker dan de hobby

Echter was om een goede nakweekpopulatie kaiserri's op te bouwen een 10 tal wildvangdieren bij de juiste mensen genoeg geweest ipv massaimporten. En daar ben ik niet op tegen.

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Robkeulers

#10
je hebt gelijk dat alles uiteindelijk van die importen komt. Er is echter zoveel nakweek voorhanden dat rechtstreekse wildvang absurd is. Deze discussie is al eerder gevoerd op het forum.

Harry, Ik stop met de verdere discussie, ik heb het idee dat het niet zoveel nut heeft aangezien ik vind dat de aangevoerde stellingen en argumenten niet eerlijk zijn richting de moderators. als er nog onuitgesproken ergernissen zijn na je post van enkele weken geleden vraag ik je vriendelijk om dit op een andere manier dan op het forum te uiten.

Jari, blijf vooral posten, op jouw posts ga ik zeker in.

Jari B

#11
Ik weet dat het een man was die ook 3 wormsalamanders verkocht.
Maar de naam weet ik niet.
Weet iemand wie ik bedoel?
En ik zal blijven posten.
En heeft er iemand nog tips voor de bak?

alibombali

Heb je helemaal geen papieren van hem gekregen?

Robkeulers

ik zie dat je met mossen werkt.

Neurergus kaiseri komt in kalkrijke omgeving voor, dat betekent dat mos een slechte bakvulling is aangezien mos van zuur houdt (tegenovergestelde dus).

ga eens op zoek naar stenen met veel kalk, de omgeving moet een hoge PH hebben.

succes!

Jari B

Onder die bruine "bloempot" zit een kalksteen, en in het water hier in de omgeving zit veel kalk dus dat komt wel goed.