Larven Marmoratus

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Harry

De marmerlarven van dit jaar groeien goed. Ik heb maar 1x een emmer watervlooien hoeven vangen daar heb ik alles mee gedaan. Ze gaan nu over op rode mug. Leuk deze fase want je begint de zwarte vlekken in de staart te zien




Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

sala-fan

leuk gezicht
hou ons op de hoogte van de laatste ontwikkelingen  ;D
met foto's ;)

Coen Deurloo

Ziet er goed uit! Hoeveel larven heb je ongeveer denk je? Bleven de watervlooien in leven in de emmer? Van de zomer had ik ook wel eens hele emmers vol, maar die gingen maar een paar dagen mee. Misschien had ik ze te warm staan...

Harry

#4
Bij deze koude temperaturen blijven buiten de watervlooien wel 3 weken goed, mits je er niet teveel in doet. Zo heelveel voor de beginfase heb je niet nodig.
Ik heb 15 larven. Ik kweek niet meer massaal, maar gewoon een paar dieren voor de leukigheid, want ik heb nog heel wat juvenielen. Verder ga ik van de zomer weer duiken en veel met vakantie. Dus alleen een paar soorten en dan buiten. Deze larven gaan begin mei metamorfoeseren en dan in een kist met enchytreen waar ik vrijwel niks aan hoef te doen, behalve 1x per maand konijnenkorrels aanvullen.

Oh ja de larven zijn 1 maand oud en de eerste 2 weken zat er een element in op 22 garden om ze snel door de kritieke fase te halen. Geen uitval gehad, eens in de 2 dagen geheel verschoond. Nu staan ze in de keuken bij kamertemp.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Jari B

Ik heb er nou nog een verwarmingselement in, heeft die nu nog wel nut?
Of kan ik hem er beter uithalen?

Harry

Kan er nu wel uit Jari

Hier nog even een paar foto's met hoe de dieren na de metamorfose moeten worden gehuisvest.
Bak met tuinturf, beukenblad en veel schors. Enten met wormen en enchytreeen en in de hoeken natte wormenkorrel. Uit de deksel wat gaten zagen en gaas op lijmen met een lijmpistool. Deze bak is door Do gemaakt en doet het uitstekend bij mij. Heb al 2 maanden niks eraan hoeven te doen en de enchytreeen en wormen nemen vanzelf toe. Zo erg, dat ik er zelfs porties kan uithalen om mee te nemen naar de beurs. En zoals je ziet groeien de dieren ook goed. De bak staat gewoon donker in de schuur. Marmers schijnen in het donker sneller te groeien (ervaring alex kenter)




De enchytreeen tussen de konijnenkorrel en het turf (nat)




de dieren

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan