Wat kan ik mijn Cynops Orientalissen nog voeren?

urbanc0re

;D Hallo iedereen, ik had een klein vraagje. Wat kan ik mijn Cynops Orientalissen nog voeren? Ik voer ze al bevroren rode muggenlarven en soms eens een lekkere regenworm.

Wat zou ik ze nog kunnen voeren? Wel aub iets waar ook makkelijk aan te komen is. :D

Alvast bedankt.

A34

Kijk eens bij de (Startpagina) caresheet of bij voeding .. op internet is genoeg te vinden!!

Als je nog even wacht kun je weer overal watervlooien krijgen. Ik weet uit ervaring dat ze watervlooien een interessant maaltje vinden. Het zou alleen veel vervuilen..(?) Hier heb zelf nog geen last van gehad.
tubifex etc.. zijn ook opties .

Rowan Willemsen

urbanc0re

ok, maar waar kan ik tubifex of wasmotlarven vinden? gewoon in de dierenwinkel?? En hoe moeten ze gevoerd worden.

A34

Wasmotlarven zijn iets te groot denk ik .. maar tubifex ,watervlooien etc kun je inderdaad in bijna elke goede dieren of auqarium winkel kopen.

Rowan Willemsen

Citaat van: Jeroen op maart 20, 2009, 09:46:27 PM
Wasmotlarven zijn iets te groot denk ik .. maar tubifex ,watervlooien etc kun je inderdaad in bijna elke goede dieren of auqarium winkel kopen.

dat is inderdaad zo, maar ik moet je zeggen dat er wel kwaliteitsverschil in zit >:(

ik had namelijk elke week tubifex uit IJmuiden, maar dat is met openbaar vervoer 40 min. reizen...
dus zocht ik het dichterbij, en kreeg vanmiddag een bestelling uit Beverwijk zelf, maar dat was echt 10x niets, meteen weer op afgestapt.
ten eerste zit er gewoon minder tubifex in het zakje, ( zelfde soort zakje ) en het ziet er niet echt top uit.

Steven DC

Een volwassen C. oriƫntalis kan wel een wasmotlarfje aan hoor. Enkel niet teveel voeren want het is zeer vetrijk.
Ik gaf m'n C. orientalis echt vanalles. Regenwormen, watervlooien, rode en zwarte muggelarven, pissebedden, naaktslakjes, vliegenmaden, fruitvliegen...  Als je -niet in het water levend- voedsel geeft, moet je wel opletten dat het voedsel niet sterft en blijft liggen in je water. Fruitvliegen gaan op de topjes waterpest zitten die boven het water uitsteken en je salamanders plukken ze er gewoon af...
vliegenmaden moet je ook niet teveel voederen in het begin, want dit is moeilijk verteerbaar. Naarmate ze eraan gewoon worden, zullen ze dit beter verteren. Keuze genoeg dus om af te wisselen  ;)

Mvg Steven

urbanc0re

ok dan zal ik wel ik gaan zoeke of ik ergens wat tubifex kan vinden. Maar hoe zie ik dan dat het goed is ... je zei ''kwaliteitsverschil'' .... maar waar zie ik dat aan.

sala-fan

als je ze iets voert, kan je dat dan bepoederen?
zo ja welk merk of welke vitamine moet dan worden toegevoegd?