Guppen bij Cynops Orientalissen

urbanc0re

Hallo, ik vroeg mij af of ik wat van mijn baby guppen ( 1cm lang ) bij mij Cynops Orientalissen kon doen.
Van mij mogen ze de guppen best opeten :P. Maar kan dat wel. Niet dat bijv. de salamanders ziek worden als ze guppen eten.

StijnH

als ze toch opgegeten mogen worden, kun je ze net zo goed gewoon uit je salamander bak laten! neem je ook geen risico's  ;D

ps. salamanders + vissen= problemen en stres
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

urbanc0re

ok, nee gewoon omdat ik het wel leuk uit vind zien als wat visjes bij de salamanders zwemmen.... want die zitten toch meestal zo stil.

stijnzeger

Niet weer dezelfde vraag he????????
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Rowan Willemsen

inderdaad.... Zucht.....
Tuurlijk maakt het niets uit als je het niet weet, maar lees eerst het topic door dan weet je genoeg!

petro pees

Als deze vraag  steeds maar weer blijft komen enkel nog maar doorverwijzen naar desbetreffent Topic en er verder niet meer op reageren,lijkt mij het beste.
Petro
Tylototriton Shanjing

Gerrit Krips

Ik sluit me voor 100% bij Petro aan!

Nynke

Mischien is het handig om bij elk salamander topic een berichtje te plaatsen boven in de lijst. Dat vissen en salamanders niet samen gaan. Noem het topic vissen en salamanders. De redenen waarom je het niet moet doen. ( en mischien de plus punten)

Dan hoeft nooit iemand het meer te vragen omdast het topic boven aan de lijst staat met een duidelijke naam. Probleem opgelost lijkt mij ;)

Coen Deurloo

Dit is al veel besproken in andere topics, op de nieuwe site gaan we het anders aanpakken.

urbanc0re

verwijs me dan aub door naar zon topic ... ik kan het niet vinden.

DannyS

Volgens mij gaat het hier toch meer om voedseldieren? Kleine gupjes lijkt mij toch wel kunnen? Zolang je in de gaten houdt dat ze snel worden opgegeten?
Voor de sier vissen erbij is uiteraard een slecht idee, maar 'feeder fish' moet toch kunnen?

Nynke

Urbancore, het kan maar het is maar de vraag als je er zo veel geld aan uit wil geven. Als je de guppen in een aparte kweek bak gaat kweken zou het wel kunnen. Maar de guppen die niet worden opgegeten gaan dood door stress. Die lijkjes vervuilen het water ook weer.

Kweken in een axolotl bak kun je vergeten. Want die vreet zakken ( axolotls) Eten zelfs je zwangere guppen op. Bij mij hadden ze een stuk of 10 guppen in 2 dagen de dood in geholpen of opgegeten. Nu vind mijn moeder dat zielig dus we hebben in de woonkamer nog een klein bakje met te veel guppen erin.

Dus houdt er rekening mee het wel kan, maar wil je het ook dat is de vraag. Het is gewoon zonde in mijn ogen. Want ze gaan echt allemaal dood. En voor voedsel vissen heeft echt niet veel meer waarde. Ze hebben genoeg aan 1 worm per zoveel dagen.

( oeps vergeten dat dit over cynops soorten ging, ik zit in het verkeerde deel van het forum haha)

Gerrit Krips

Cynopssoorten eten over het algemeen geen guppy's. Mogelijk vinden ze deze visjes niet lekker. Ook visetende slangen zijn niet erg verzot op guppy's. Zelf heb ik nog nooit een smaaktest gedaan ;)

Roel

Mijn Ribben zijn er in ieder geval gek op.
Spreek hier wel over kleine wild vormen en niet over die tot gedrochten door gekweekte sluierstaarten.