Morphende Cynops Orientalissen

stijnzeger

De eerste larven klimmen nu op het land en ik heb er dus nu 3 in een bakje met land gedaan, in dit curverboxje een klein bakje met water uit voorzorg. Ik zal later het aantal aangeven dat gemorphed is en hoeveel ik er in leven hou, gr. Zeger.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Rowan Willemsen

nice!

mijne groeien nu ook bijna met het snelheid van licht maar verwacht de eerste pas over een week of 3.
wel al de bak ( de bak die jij mij hebt gegeven met de kaiseri's erin ) ongeveer 40 % land en 60 % water.
ze zitten wel bovenin in de planten maar gaan nog niet het land op.
dit heb ik sinds een week zo, omdat ik meteen alles heb aangepast ivm. de morphen van de Hongkongensis.

maar klinkt verontrustend als je zegt dat je meld hoeveel je er in leven gaat houden?
ik heb sinds de eerste leg 2 doden larven.
en ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt, het morphen gaat niet altijd helemaal top toch?

stijnzeger

Er zijn er nu 6 op het land en de larven van de Kaiseri's zijn ook erg groot,(3 a 3,5 centimeter, schat ik) ben benieuwd wanneer zij uit het water klimmen.

stijnzeger

Vanochtend er weer 2 op het land aangetroffen, heb er nu 8 op het land.

Steven DC

Hey Stijn,

Mocht het een tip zijn, Juveniele C. orientalis doen het ook goed in een bak met 0,5cm water met daarin een rode snelbouwsteen. Dit zorgt voor vochtige "appartementjes" waar ze zelf de vochtigheidsgraad kunnen kiezen ;)

Rowan Willemsen

Steven waar zou je die stenen kunnen kopen?

ik heb nog geen larven op land, al zitten ze wel steeds meer bovenin de planten.
maar wat ik al zei ik loop iets op jou achter.
heb je al een foto?
intressant!

Robkeulers

achter lopen is natuurlijk relatief he, ik heb ze het liefste zo groot mogelijk op het land, dan zijn ze makkelijker te voeren en minder kwetsbaar.

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus