Wat houden jullie nog allemaal?

0 Leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Patrick dk

Das leuk , voordeel is wel dat hij over 2 jr de tuin in kan . Heb je dan iig weer een bak over  :D
C orientalis

bouffonne

Ja, daar zit ik ook mee.
het liefste zou ik de bovenverdieping plakken aan de benedenverdieping, dan hoef ik niet meer zo vaak de trap op en af ;) ;) ;)

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Erwin Bakker

Leuk, ik zat daar ook aan te denken. Dan bedoel ik de schildpad en niet bak 21!

DannyS

Veel plezier met je schildpad. Enig idee naar de soort? Uiteraard wil ik foto's zien.

MartinS

Citaat van: Niels D op januari 04, 2012, 08:02:52 PM
Ondanks dat ik het Kimmy nadrukkelijk heb verboden om nog meer dieren in huis te halen zijn we nu een Griekse landschildpad rijker.... Een collega kweekt ze in kleine mate en Kimmy kon het niet laten.  ::)

Waar moet dat heen met het mannelijk geslacht....
Wel een mooie soort, dat moet ik toegeven  :P

F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

Citaat van: Danny Stammers op januari 05, 2012, 08:34:47 AM
Veel plezier met je schildpad. Enig idee naar de soort? Uiteraard wil ik foto's zien.


Testudo hermanni, maar ik weet niet of hier verder ondersoorten van zijn. Ik krijg er iig een mooie CITES-verklaring bij, dus het maakt mij verder niet zoveel uit.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Patrick dk

Hoi Niels , waarschijnlijk heb je een hermanni boettgeri , dat is de meestvoorkomende en gehouden soort in NL , er is ook nog een kleiner blijvende ondersoort de hermanni hermanni . Maar die komt een stuk minder voor . Ik neem aan de hij/zij in een terr met warmtelamp zit ? Wat absoluut heel erg belangrijk is bij jonge dieren de luchtvochtigheid. Je moet het terr regelmatig sproeien ! Voor de vorming van het schild . Verder zijn ze relatief makkelijk te houden , af en toe een beetje kalk poederen over het eten of een sepia erbij leggen. Van het voorjaar en zomer ook veel klaver voeren , zit ook een hoop kalk in . Maar gaat vast helemaal goedkomen bij jullie .  ;)
C orientalis

naeff002

gevarieerd voeren is heel belangrijk bij schildpadden en zorgen dat hij/zij voldoende kalk binnenkrijgt. Landschildpadden hebben ook een goede UV-lamp nodig.

Geeft het trouwens geen problemen met je allergie.

Je zou je maar eens aan moeten melden op een schildpaddenforum
http://www.schildpadnet.nl/forum/
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

joost.v.wijk

Citaat van: naeff002 op januari 05, 2012, 02:13:31 PM
Je zou je maar eens aan moeten melden op een schildpaddenforum
http://www.schildpadnet.nl/forum/

Aah, dat vind ie leuk: nog een forum. Ben je eindelijk eens actief Niels  :P


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Ik zit nu op caudata, dendroboard, frogforum, gifkikkerportaal en uiteraard op salamanders.nl. Een forumpje erbij is geen enkel probleem... zucht. Uiteraard ben ik hier het meest actief (geen grap!).
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

angie

een lijstje:
1. mijn sallies
2. niets
3.niets
4. niets
5. niets

ontzettend veel dieren he? maar volgend jaar nemen we een pup!!

Niels D

Dan zet je natuurlijk wel een foto op het forum?  ;D
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Monique

Onze pup gaan we begin februari ophalen! Het is de kleine harige Japanner geworden: Shiba inu. Beestje met veel "spunk"!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu