Nieuwe aanwinsten (Bufo brongermai)

DannyS

Ze zien er prachtig uit! Wat voer je ze nu de ovenvisjes op zijn?

petro pees

krekels,wormen,luis,wasmot en pissebedden etc........
Tylototriton Shanjing

dimitri J

Die van jouw zien dr ook mooi uit :d Ik denk dat ik die van mij ook maar op aquariumgrind ga zetten, aangezien dat zand niet zo superideaal is.

Die van mij krijgen op het moment: krekeltjes, springstaartjes (zijn ze gek van), maden, pissebedden (zowel de tropische bruine en witte als de inheemse grijsblauwe). Verder heb ik rijstmeelkevertjes probere te voeren, maar die wouden ze niet

grtz
dimitri J

Joey Immers

echt leuk spul die padjes misschien ga ik ze ook wel nemen,
vind het wel leuk dat er padden in een woestijn bak kunnen.

en ik heb binnenkort weer een terrarium vrij als al me kikkervisjes kikkers zijn dus..

zijn er nog mensen die ze verkopen ?

gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Robkeulers

Citaat van: Joey Immers op juni 29, 2009, 09:54:02 AM
echt leuk spul die padjes misschien ga ik ze ook wel nemen,

Citaat van: Joey Immers op juni 29, 2009, 09:54:02 AM
zijn er nog mensen die ze verkopen ?

Dit is al de 2e keer van verschillende mensen dat ik dergelijk taalgebruik lees op het forum en in de mail, wat baal ik hier toch van!

Er is voor het eerst sinds jaren door 1 persoon in Nederland gekweekt met deze soort. als je ze 'neemt' is er maar 1 bron voor, dus 'nemen' is nog niet zo makelijk. Het is geen fles cola die je even gaat halen bij de Edah ofzo....
En aangezien er maar 1 kweker is, is er in principe ook maar 1 verkoper. Misschien dat mensen die eitjes/larven van hem hebben gehad ook wat dieren wegdoen, maar die kans is niet zo groot.

Als ik naar een aparte/zeldzame soort op zoek ga, dan zou ik schrijven, "ik ben geïnteresseerd in deze soort"kan me iemand hiermee helpen. Dat klinkt al een heel stuk vriendelijker dan dat jij zelf besluit dat je ze neemt. Het probleem is dus dat je daar ook nog een andere partij voor nodig hebt.

Excuses voor het feit dat ik meteen fors uithaal, maar ik vind gewoon dat er wat meer respect opgebracht mag worden voor mensen die iets bijzonders presteren door een aparte soort te kweken.

Edit: woord teveel

Joey Immers

oke mijn excuses maar het is niet zo bedoeld......

ik wist niet dat het zo een zeldzame soort was....

maar nu wel dus zal ik voortaan anders reageren ;)
Joey immers.

hypselotriton orientalis

alibombali

Euuuu...op dit moment ken ik 4 mensen die ze aanbieden (maar je moet ze natuurlijk bij Do kopen..en snel)
Laten we niet zo krampachtig reageren, anders krijgen we weer van die eindeloze discussies)

Robkeulers

Ik ben helemaal niet uit op eindeloze discussies, hoop alleen dat er wat meer wordt nagedacht over hoe je je je verwoordt, het lijkt soms gewoon soms alsof alles vanzelfsprekend is, als je dieren wil hebben, dan krijg je ze ook. Ik denk dat je wat tactvoller mag zijn richting verkoper, that's all! Maar goed, genoeg gezeverd...

Ik neem aan dat de aanbieders of uit het buitenland komen, of nakweek van Do aanbieden of heb ik wat gemist Alex?

Joey Immers

nee inderdaad laten we nu geen discussie aangaan....

en zeker niet in dit topic ;)

ik heb Do al een Pbtje gestuurd....

Gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

alibombali

He Rob, jij mist nooit wat.... :-* :-*

dimitri J

Achja, op het forum is het naderhand wel bekend dat Do spectaculaire kweekresultaten heeft behaald met deze soort en dat ze vrij goed verkrijgbaar zijn. Het zijn dan wel zeldzame diertjes, maar als je zoveel nakweek hebt, is de zeldzaamheid er al sneller vanaf jammer genoeg

De beestjes hier bij mij groeien echt abnormaal. Het zijn al echte dikkertjes van ongeveer 4 cm geworden!!

grtz
dimitri J

alibombali

Dimitri....04:19:13 is tijd om te slapen!!!!

dimitri J

Ik mag toch posten wanneer ik wil, ofniet? Alex?
Ik kwam net terug van het werk, en las nog snel eens over het forum, vandaar dat ik rond die tijd reageerde

grtz
dimitri J

Hugo

Dimitri,

Alex is een rare snuiter, die je moet leren kennen, he Alex? ;) ;D

Die plaatst zo een opmerking enkel om te ouwehoeren en stangen! ::)

:D

Jari B

Ik zag in je statistieken Alex dat jij ook vaak nog na 2 uur snachts op de pc zit even op het forum kijken ;D ;D