Bouw aquaterrarium voor m'n marmers

Steven DC

Ik gebruik het nu ook niet meer. Het was toen er nog geen water in de bak zat. Nu sproei ik met regenwater. Een beetje Melk en/of bloed in je water is trouwens een goede manier om watervlooien te kweken. Ik weet niet juist wat dit met aquariumwater doet, dus gebruik ik het niet in salamanderbakken. In een regenton gebruik ik wel wat melk om watervooien te houden.

Steven DC

ow ja, ik heb m'n ingelopen filter ook op deze bak gezet. Momenteel zit er 1 T. marmoratus larfje in de bak om te zien of alles goed gaat.

StijnH

Heb je al larfjes Steven! je bak ziet er echt prachtig uit!! gaat vast mooier worden wanneer alles goed gaat groeien. lijkt me wel een hele klus en gepruts met die achterwand  ;D karnemelk heb ik nog nooit van gehoord, keek er ook wel een beetje verbaast bij eigenlijk  :D maar er zit wel wat in. complimenten voor je bak!

veel plezier ermee  ;)

groeten, Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

pvspvs604

WOW! :o

wordt echt een super mooie bak!
heb zelf ook marmer nakweek van alex en ben van plan ook zoiets te maken.
maar heb ouders..... die willen iig geen bak van 1.70m in de kamer hebben :P ;D
ben benieuwd of het larfje het blijft doen..:P

gr

Steven DC

Citaat van: pvspvs604 op oktober 29, 2009, 05:29:16 PM
WOW! :o

wordt echt een super mooie bak!
heb zelf ook marmer nakweek van alex en ben van plan ook zoiets te maken.
maar heb ouders..... die willen iig geen bak van 1.70m in de kamer hebben :P ;D
ben benieuwd of het larfje het blijft doen..:P

gr

Het larfje is sinds eergisteren gemetamorfoseerd. Zit nu in een klein faunabox'je en ziet er erg mooi uit. De marmers en arntzeni's zitten momenteel in een curver om over te gaan op winterrust.

Marloes

Zier er enrom mooi uit hoor!!!  Ben jaloers  ;D

Steven DC

Even een update over de bak. De waterplanten beginnen zich goed te zetten en uit te breiden. Ook de planten op het landgedeelte groeit maar groeit traag. Hier en daar komt er een stengeltje mos piepen uit de laatste tegellijmlaag. Ik vermoed dat ik in deze laag te weinig mos heb gedaan en dat daardoor het mos zeer traag uitgroeit.

joost.v.wijk

super hoor, zo'n bak die goed aanslaat.  :o

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Monique

Dat is echt mooi zo'n bak! Misschien dat ik het ook ooit wel eens ga proberen, vind het echt schitterend!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

andrizay

Dat ziet er mooi uit ouwe..ik wou dat ik zo handig was..petje af!! :-X

Steven DC

Bedankt. Handig hoef je niet zijn hoor, gewoon iets in gedachten hebben en daar zoveel mogelijk naartoe werken. Afwijken van je plan doe je toch zowieso als je eraan werkt.  ;) Gewoon beginnen en zien waar je uitkomt :D

alibombali

Begint er echt geweldig uit te zien....maak 'ns een foto van het totaalvooraanzicht..

Steven DC

Citaat van: Alex Kenter op november 23, 2009, 01:27:35 PM
Begint er echt geweldig uit te zien....maak 'ns een foto van het totaalvooraanzicht..

Hier een totaaloverzicht ;)

Hopelijk zie je binnen een maandje weer een groot verschil. Weet niet hoelang het gaat duren vooraleer alles volgroeid is...

Steven DC

Ik deze week een buis boven het rotsgedeelte gehangen die de achterwand steeds goed nat houd. Dit Zorgt er uiteraard voor dat de achterwand een mooier natuurlijk uiterlijk krijgt en dat mos en Chinese klimop beter kunnen groeien. Het zicht alleen maakte me een beetje euforisch. Maar deze euforie is jammer genoeg van korte duur geweest. Ik heb gemerkt dat de inhoud van de kuip aan het wegzakken was, hoewel hier geen water van de buis in lekt. Blijkbaar is er toch ergens een fitje waardoor de kuip onder water komt te staan. Vandaag stond er al ongeveer 10cm water in. Dit maakt dus dat het onmogelijk wordt om een droog gedeelte te verkrijgen. Het waterdicht maken is practisch onmogelijk omdat ik dan al het water uit de bak moet verwijderen en alles enkele weken moet laten drogen. De enige oplossing lijkt me momenteel om van dit gedeelte een moerasgebied te maken. Dit kan ook zeer mooi worden maar dan is het geen goede huisvesting meer voor m'n marmoratussen omdat deze in de zomer een droge periode moeten hebben.
Mocht er toch iemand een idee hebben hoe ik dit alsnog kan oplossen ben ik verheugd dit te horen. Suggesties, hoe simpel of hoe dom ze ook lijken, zijn van harte welkom!!

Alvast bedankt,

Groetjes Steven